نصرالله نجات بخش- نمایش انتخابات مجلس دهم-۴/ بازی باندها با پول های کثیف!؟

May 24th, 2015 | مقالات

 Entekhabat

در دایره خیمه شب بازی انتخابات حکومت نا مشروع ولایت فقیه، بازی هایِ حزب سازی برای رونق دادن به نمایش انتخابات مجلس دهم، علاوه بر تشدید اختلافات درونی و حذف باندهای متخاصم درون حکومت، سر از برخی واقعیتهای شوم و سابقه دار سیاه حکومت در آورده است و این بار لاجرم از سوی خود باندهای مافیایی حکومتی از پرده بیرون می افتند. به گوشه ای از سِرِشت سیستم آخوندی یعنی از ” ردپای پول های کثیف یا در آمد و سودهای حاصل از فروش مواد مخدر و قاچاق کالا در ستادهای انتخاباتی” می پردازیم. اما قبل از آن همانگونه که در نوشته قبل قول داده بودیم، به آخرین ساختار حزبی اصولگرایان اشاراتی داشته باشیم. در هفته های گذشته باز شاهد فعل و انفعالات تازه ای، در درون باندهای اصولگرای درون حاکمیت و اعلام موجودیت سازمانهای جدید التأسیس یا تغییر در ساختار های قبلی همچون تبدیل احزاب به جبهه یا جبهه ها به حزب بودیم.

 

« ائتلاف » گروه های اصولگرا

با وجود اینکه عوامل اصولگرا، از جناح نزدیک به خامنه ای و سپاه می باشند، گاهی ادعا می شود که اصولگراها برای ائتلاف در انتخابات آینده مشکلی ندارند. قرائن و شواهد عکس این مساله را نشان می دهد. اخیرا موحدی کرمانی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز در مراسمی در مجتمع فرهنگی شهدای موتلفه شرکت کرد که نام این مراسم “ اجلاس سراسری پیروان خط امام و رهبری“ بود و در آنجا صریح تر از گذشته حرف آخر را بیان کرد که دو موضوع را در جناح اصولگرا مشخص می کند : اول اینکه بخشی از گروه های اصولگرا می توانند ائتلاف کرده و لیست مشترک منتشر نمایند و دوم آنکه او نشان داد که نمی تواند “ جبهه پایداری” و مصباح یزدی را وارد صحنه نماید. بدین ترتیب انشقاق در جبهه “ اصولگرا “ نه تنها بر طرف نشده، بلکه کاملا تردیدی باقی نمانده که این جبهه در انتخابات آینده برای موفقیت با مشکلاتی جدی روبرو خواهد شد.

موحدی کرمانی در مراسم فوق خطاب به پیروان خط امام و رهبری چنین می گوید: « تشکر می کنم که به درستی تشخیص دادند که جامعتین باید محور باشد چرا که جامعتین متمسک به فرامین اهل بیت است و آنهایی که با روحانیت بی وفا بوده اند و منافقین دانه درشت های آنها بودند به دلیل جدایی از روحانیت بدبخت شده و از اسلام جدا شدند… ما اگر اختلاف نظری بود باید سعی کنیم با بحث و گفتگو اختلاف ها از بین ببریم وگرنه اتمام حجت کرده ایم ، اگر با آقایان مذاکره و گفتگو انجام گرفته معنایش این نیست که ضلع ثالثی وجود دارد ما معتقدیم ضلع همان دو ضلع ( جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) است ، اما از مشورت و مذاکره بی نیاز نیستیم. نمی دانم آقای مصباح یزدی رهبریت “ پایداری” را قبول کرده یا خیر ، در این تردید است ولی ما نظر جامعتین را به شما ابلاغ می کنیم و …

موحدی کرمانی چنین لحن تندی را در مورد “ اصلاح طلبان” بیان نکرده است و صریحا در مورد ائتلاف و اختلاف با باند مصباح حرف می زند، باندی که اکنون بخش نسبتا بزرگی را در مجلس اشغال کرده است و قدرتش را مدیون “احمدی نژاد” است، موحدی کرمانی در این مراسم در واقع عدم نزدیکی با مصباح یزدی را تایید کرد و نشان داد که همچنان گروه موتلفه، جامعه اسلامی مهندسین به سرکردگی “ باهنر “ و چند گروه کوچک دیگر بر اساس لیست و نظر جامعه روحانیت مبارز که خودش رهبری آن را دارد و جامعه مدرسین به سرکردگی “محمد یزدی” درانتخابات خبرگان و مجلس یکپارچه عمل خواهند کرد. به نظر می رسد که جامعه مدرسین بیشتر متمرکز بر روی خبرگان خواهد شد و بقیه نیز از آنها تبعیت خواهند کرد و لیست مجلس بر عهده جامعه روحانیت مبارز خواهد بود.

در چنین آرایشی خلایی وجود خواهد داشت، عوامل سپاه که مرتبط با مصباح یزدی هستند و نمی خواهند کرسی مجلس را ترک کنند و آخوندهای جبهه پایداری مانند آقا تهرانی و رسایی و… چه خواهند کرد؟ درست در این نقطه ممکن است اصطکاک میان باند مصباح یزدی و وزارت کشور که مجری انتخابات است بوجود بیاید. به نظر می رسد که دولت روحانی نسبت به ورود نامزدان جامعه روحانیت مبارز و موتلفه حساسیت زیادی نخواهد داشت و آنها نیز مزاحم دولت نمی شوند زیرا به هر صورت هم روحانی و هم رفسنجانی عضو جامعه روحانیت مبارز هستند و در آنجا نفوذهایی دارند. البته در یک سال اخیر هم دولت تلاش داشته که تا حدی تریبون های وابسته به جبهه پایداری و احمدی نژاد بکاهد و آنها را خاموش کند با این حال قوه قضاییه رژیم همچنان متاثر از باند خامنه ای و مصباح است.

باید دید که تا زمان برگزاری انتخابات علی لاریجانی و عواملش چه برنامه هایی خواهند داشت. همینطور احمدی نژاد و افرادش چه خواهند کرد. این احتمال وجود دارد که لاریجانی حزب تشکیل دهد و کارش را در حزب متمرکز کند زیرا برنامه او رسیدن به مقام ریاست جمهوری است و نشان هم داده که نه با جبهه پایداری نزدیک می باشد و نه با جامعه روحانیت و موتلفه می تواند ائتلاف نماید. کار برای احمدی نژاد در ظاهر دشوارتر به نظر می رسد اما واقعیت این است که احمدی نژاد نیز یکی از اضلاع مافیای فاسد باندهای درون رژیم است و برگهای برنده بسیاری در دست دارد و خودش از اینکه نمی توانند وی را مورد تعرض یا حذف قرار دهند واقف است، لیکن سعی دارد به نسبت شکست ها و ناکامی های حسن روحانی و بد بینی جامعه نسبت به دولت، خیز آرامی بردارد و عجله نکند.

 

بازیگران اصول گرا چه میکنند

در مورد جناح اصولگرایان “ مصباح یزدی “ عامل اصلی عدم ائتلاف این جناح است. او جبهه پایداری را در اختیار دارد و تعداد زیادی از مجلس کنونی عضو جبهه پایداری هستند. آنها در قبال دولت حسن روحانی رادیکال عمل می کنند در حالی که جامعه روحانیت مبارز ، حزب موتلفه و باند لاریجانی می خواهند با آهنگ خامنه ای حرکت کنند و موضع سختی در حال حاضر نگیرند. پس نمی توانند جبهه قوی و یکدست در برابر رقیب خود که جناح دولت و اصلاح طلبان است بوجود آورند. در این میان موتلفه و شخص “محمد نبی حبیبی” دبیر موتلفه تلاش می کند که با آخوند محمد یزدی دبیر جامعه مدرسین و موحدی کرمانی دبیر جامعه روحانیت مبارز و مصباح یزدی دیدار و گفتگو کند، او با محمدیزدی و موحدی کرمانی تقریبا به توافق رسیده اما هنوز با مصباح یزدی ملاقات نکرده است. اسدالله بادامچیان از رهبران موتلفه نیز اخیرا گفته است: “خبرگان رهبری را خبره شناسان معرفی می کنند نه حزب سیاسی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این زمینه مرجع تعیین کننده است. در حزب موتلفه اسلامی توافق کلی وجود دارد که هر آنچه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز بگویند در باره مجلس خبرگان رهبری تایید کنیم”

البته چند گروه کوچک اصولگرا نیز مانند: جمعیت رهپویان، جمعیت فداییان انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین و… و چند گروه دیگر اصلاح طلب مانند حزب مردم سالاری، حزب همبستگی و حزب اعتماد ملی هم وجود دارند که تاکنون تحرک زیادی از خود نشان نداده اند. احتمالا به اعتماد ملی به دلیل شرایط مهدی کروبی که دبیر این حزب است اجازه فعالیت نخواهند داد. بقیه این گروههای اصولگرا و اصلاح طلب نیز غالبا راهی جز ائتلاف با یک گروه بزرگتر را ندارند زیرا می دانند که به تنهایی رای نمی آورند. نکته دیگر این است که باید تحرکات و تغییرات این جناح ها را روز به روز بررسی کرد زیرا فضای سیاسی در حال حاضر نا پایدار و هر گونه اتفاقی می تواند بر روی تمام برنامه ها تاثیر بگذارد.

انشقاق در جبهه !

در اعلام رسمي انشقاق جبهه پايداري از اصولگرايان، سرويس سياسي خبرگزاري آريا می نویسد:  در حالي که رايزني هاي پشت پرده در جناح اصولگرا براي رسيدن به سامان جديد مبتني بر وحدت ادامه دارد، اما جبهه پايداري اعلام کرده است که بنا ندارد وارد مدل هماهنگي ساير گروه هاي اصولگرا بشود. حجت الاسلام تقوي از سال گذشته با پشتوانه حمايتي که از مهدوي کني داشت، با بزرگان جناح اصولگرا، سلسله ديدارهايي را با گروه هاي مختلف اصولگرا آغاز کرد . در اين ديدارها دربارهِ چگونگي کاهش اختلافات و ترميم همبستگي هاي آسيب ديده بحث و تبادل نظر کرد،

در اين ميان اما جبهه پايداري که از انتخابات مجلس نهم تا رياست جمهوري يازدهم استراتژي ” ناب سازي”  را دنبال مي کرد و در اين روند اختلافات فراواني را ميان نيروهاي اصولگرا پديد آورد همچنان بر ادامه روند پيشين اصرار دارد. زیرا پشت پرده و در بلند مدت گويا اهداف مهم ديگري وجود دارد، گرچه خود را موتلف طيف مهمي از اصولگرايان نشان مي دهند اما در باطن همچنان به «ناب سازي» و حرکت مستقل باور داشته و در اين مورد مشغول برنامه ريزي هستند.

در مهمترين اظهار نظر در اين مورد مصباح یزدی سخناني را در ديدار حجت الاسلام تقوي مطرح کرده که نشان دهنده استراتژي انتخاباتي جبهه پايداري است.پدر معنوي جبهه پايداري بصورت رسمي و با صراحت به حجت الاسلام تقوي که پيام وحدت را به همراه خود برده بود گفت :«سراغي از وحدت در انتخابات مجلس نگيريد»! او البته در سخنان تند تري خطاب به تقوي گفته است: «اين که چند نفر در مجلسي خصوصي تصميم بگيرند و بعد بگويند هر کس مخالفت کند، وحدت شکني کرده است، نه روشي ديني است و نه عقلائي، بلکه نوعي فريب کاري است» (خبرگزاری‌ دانشجویان ایران)

از حرف هاي انتخاباتي مصباح یزدی مي توان از تصميم نهايي پايداري با خبر شد، می گوید: «گاه شرايط به گونه اي است که نه تنها رأي به فرد اصلح موجب انتخاب وي نمي شود، بلکه موجب مي شود کسي رأي بیآورد که با اسلام مخالف است و انتخاب وي به ضرر اسلام است، که در اين صورت مي توان از اصلح دست کشيد تا دفع مفسده کرد، که در واقع در اين صورت عنوان ثانويه دفع افسد به فاسد حاکم است و ربطي به بحث اول ندارد.گاهي بايد فرد اصلح – ولو رأي آوري نداشته باشد– مطرح شود تا حد ا قل مشخص شود هنوز بين مردم اعتقاد و ايمان به اسلام و انقلاب اسلامي وجود دارد. آيا خوب بود از ميان کانديداهاي رياست جمهوري هيچ کس حرفي از اسلام و انقلاب نزند و همه به فکر ارزاني اجناس و رفع تحريم ها باشند؟ آيا نبايد از کسي که رأي آوري ندارد، اما دغدغه انقلاب و اسلام را دارد، حمايت کرد؟
اين همان دغدغه ناب سازي است که مصباح یزدی بارها آن را تکرار کرده است. پس از او يک عضو ارشد و جدا شده تشکيلاتي جبهه پايداري نيز سخناني را در نقد “سقاي بي ريا” مطرح کرد که البته اين سخنان بلافاصله از روي خروجي سايت منتشر کننده برداشته شد. به نظر مي رسد بايد منتظر تحولات مهمي باشيم ؛ تحولاتي خبر از جدايي پايداري از اصولگرايان یا انشعاب جديد در جبهه پايداري خواهد داد.

 

جبهه پایداری،حزب موتلفه و جمعیت ایثارگران به وحدت و تفاهم رسیدند!؟

رجانیوز نوشت: در نشست سه جانبه جبهه پایداری، حزب مؤتلفه اسلامی و جمعیت ایثارگران بر روی ائتلاف و وحدت گفتمانی تفاهم و تأکید شد. در این نشست که عصر دوشنبه( 8 اردیبهشت ) برگزارشد و حجت الاسلام آقا تهرانی، محمد نبی حبیبی و حسین فدایی  دبیران کل جبهه پایداری، مؤتلفه اسلامی و جمعیت ایثارگران و نیز جمعی از اعضای شورای مرکزی سه تشکل حضور داشتند، قرار بر شکل گیری ساز و کار حقوقی و سیاسی ائتلاف حداکثری بر اساس چارچوب‌های مورد توافق شد. در این نشست هر یک از دبیران کل تشکل‌های حاضر دیدگاه‌های خود را پیرامون مهمترین تحولات در خصوص همگرایی اصولگرایان مطرح کردند و از نشست حضرات آیات مصباح یزدی، محمد یزدی و موحدی کرمانی در قم تقدیر نمودند و آنرا گامی در جهت همگرایی اصولگرایان دانستند، این تفاهم در حالی است که جبهه اصلی هنوز معلوم نیست حزب است یا جبهه و آیا اجازه فعالیت دارد؟

 

تغيير “جبهه پايداری” از “جبهه” به “حزب

به گزارش ايلنا، احمد بخشايش‌اردستانی، عضو «کميسيون ماده ۱۰ احزاب» از اعطای مجوز “حزب» به «جبهه پايداری» خبر داده ‌‌است. اگرچه همزمان هم صادق محصولی، عضو شورای مرکزی «جبهه پايداری» ضمن ابراز خوشحالی از انتشار خبر صدور اين مجوز به «فارس» گفته است: «ما هنوز اطلاعی از ابلاغ مجوز فعاليت نداريم، “پايداری»ها، قرار نبود «حزب» شوند و همان اوايل شکل‌گيری خود هم به دفعات بر«جبهه»بودن فعاليت خود تاکيد داشتند. اين، خواسته آيت‌الله مصباح هم بود که بارها در آرايش از مذمت تحزب سخن گفته ‌بود و خواسته‌‌اش هم از “پايداری” ها در نخستين همايش اعلام حضورشان همين بود که «جبهه»بمانند. آنها، عده‌ای از اصولگرايان و اعضا‌ی پيشين دولت احمدی‌نژاد بودند که در سال ۹۰ با حلقه‌زدن به‌دور آيت‌الله مصباح‌يزدی، “جبهه پايداری» را تشکيل دادند. آنها خود را در مقايسه با ديگر اصولگرايان، اصولگرای واقعی و اصيل می‌دانستند.

با وجود اینکه بعضی محافل داخل رژیم در جناح “ اصولگراها” تبلیغ می کنند که دیدار محمد یزدی ، موحدی کرمانی و مصباح یزدی موثر بوده اما می توان با قاطعیت گفت که این دیدار کوچکترین تاثیری در اعلام ائتلاف میان سه گروه اصولگرا که شامل : جامعه مدرسین ، جامعه روحانیت مبارز و جبهه پایداری وابسته به مصباح یزدی نخواهد داشت. چندی قبل موحدی کرمانی با لحنی نه چندان مناسب به تماس با مصباح یزدی اشاره کرد و از هم اکنون پیداست که مصباح یزدی نمی تواند در راستای مواضع موحدی کرمانی و احزاب همسو با جامعه روحانیت مبارز مانند “ حزب موتلفه “ قرار بگیرد.

گر چه رژیم غرقه در بحران ولایت فقیه در گردونه مشکلات ، سعی در منسجم نشان دادن شرایط نظام دارد وتمامی تلاشش را برای حفظ نظام بکار میبرد ، اما اعدام های روزانه و نابسامانی وضعیت اقتصادی و اعتراضات ازسوئی و بحران داخلی سرکردگان نظام و سوء استفاده های مالی کلان، از سوی دیگر مزید برعلت شده است تا جائی که فرمانده نیرو های انتظامی ، احمدی مقدم نیز به دلیل سوء استفاده مالی زندانی میشود . به این محموعه بحران بین المللی نظام را هم باید افزود . در حالی که مذاکرات با امریکا و حل مسئله اتمی ادامه دارد ، هفته گذشته هیئتی از طالبان به تهران آمدند . حمایت از بشار اسد ، دیکتاتور خونریز سوریه و گروههای افراطی کشور های مسلمان و … نیز بر وخامت این بحران میافزاید . حال باید پرسید که با این مجموعه در هم پیچیده ای که دست و پای نظام ولایت فقیه را در هم پیچده است برگزاری انتخاباتی برای بازی مشروعیت کدام مسئله را حل میکند ؟ خصوصا اینکه درمجلس ملایان مسئله پولهای کثیف یعنی در آمد حاصل از فروش مواد مخدر و قاچاق کالا و استفاده از آن در تبلیغات انتخاباتی مطرح میگردد و…که خود مقوله دیگری است و بدان خواهیم پرداخت .

ادامه دارد

نظر بدهید