بیانیۀ کنشگران کارزار لگام درباره وضعیت محمد علی طاهری: دکتر محمد علی طاهری را آزاد کنید!

May 28th, 2014 | اطلاعیه ها

ضعیفعالی
 در ساعت ۱۱ صبح روز شنبه ۲۴/۹/۱۳۹۳، نزدیک به ۴۰ نفر از دوستداران دکتر محمد علی طاهری، در مدخل کانون وکلا به جمع تحصن کنندگان در حمایت از خانم نسرین ستوده، وکیل دادگستری که به مدت سه سال از شغل وکالت معلق شده و به همین دلیل دست به تحصن تا لغو تعلیق خویش زده است، پیوستند و در ساعت یازده و نیم، یک گروه سی نفری دیگر نیز بر جمع آنان افزوده شد. این گروه از طرفداران آقای طاهری صبح همان روز اعتراضی چند صد نفری را در مقابل زندان اوین برگزار کردند که شرکت کنندگان در آن با اقدام مأموران پلیس مجبور به ترک محل شدند.
در این اجتماع خانم نسرین ستوده با اشاره به وضعیت دکتر محمد علی طاهری که زندانی شدن او نمایشگر نقض صریح آزادی های اساسی مندرج در قانون اساسی است، سخنانی را درباره ضرورت آزادی اندیشه و بیان ایراد کرد و آزادی و منع تعقیب آقای طاهری که از نبود سلامت جسمانی رنج می برد را خواستار شد.
محمد علی طاهری شخصیت محوری عرفان حلقه و معرف شیوه های فرادرمانی در ایران است که به خاطر نشر باورهای خود در این زمینه در دادگاه های جمهوری اسلامی تحت پیگرد است و هم اکنون در حالت بلاتکلیفی در زندان اوین به سر می برد؛ اتهامات او به گونه ای است که تاکنون بر پایۀ آن اتهامات، متهمان در دادگاه ها به اشد مجازات، یعنی اعدام، محکوم شده اند
شرکت کنندگان در این اعتراضات علاوه بر اعتراض به وضع نامناسب سلامت او، کوشش دادگاه ها برای تشدید مجازات او و بلاتکلیفی او را محکوم و خواهان آزادی او شدند. در اجتماعی که در مدخل کانون وکلای دادگستری تشکیل شد، علاوه بر خانم نسرین ستوده، آقایان علی رضا جباری و اسماعیل مفتی زاده، از مؤسسان کارزار لگام نیز حضور داشتند. مأموران انتظامی و لباس شخصی سرانجام به پراکنده کردن حاضران پرداختند و تحصن نسرین ستوده و همراهان در ساعت ۱۲ پایان یافت.
ما کنشگران کارزار لغو گام به گام اعدام ( لگام ) خواهان منع صدور حکم اعدام، در همۀ موارد، و برقراری مجازات های جایگزین اعدام برای همۀ اتهامات هستیم و بویژه خواهان لغو فوری مجازات اعدام و آزادی متهمانی هستیم که همانند دکتر محمد علی طاهری به دلیل اندیشه و اعتقادات خود در زندان هستند.
کنشگران کارزار لغو مجازات اعدام ( لگام)
۱۳۹۳۰۹۲۵Taheri-Mohamedali-1

نظر بدهید