نکته بین: سیر تحول فریبکاران یک جنایت ولایتی؛ بخش دوم: حملات شیمیایی به مدارس

Jun 2nd, 2023 | مقالات

تاریخ ایجاد در جمعه, 12 خرداد 1402

 

سوم:حملات شیمیایی

از اذر ماه سال ۱۴۰۱ و بعد از اعتراضات گسترده مردم و به خصوص دختران در مراکز مختلف اموزشی، سید علیخامنه‌ای به دلیل اینکه توسط دانش اموزان و دانشجویان به شدت مورد تحقیر قرار گرفت ، دست به انتقام از دانش اموزران و به خصوص دختران زد.

او بعد از گذشت سه ماه به میدان امد و تظاهر نمود که با این عمل مخالف است و ان را عملی جنایتکارانه خواند و خواستار برخورد با انان شد، اما بعد از گذشت نزدیک به دو ماه بعد از فرمان او ، هیچ اتفاقی نیفتاد و نیروهای سرکوبگر و نیز نیروهای اطلاعاتی ، امنیتی و انتظامی تنها کاری که کردند این بود که حملات شیمیایی و مسموم سازی دختران در مدارس و مراکز اموزشی را به حداقل برسانند و تمرکز را بر بمبک بد بو و گاز فلفل و… تنزل دهند و ذهن مردم را از حملات شیمیایی و مسموم سازی نیروهای جنایتکار سید علی خامنه‌ای به شیطنت‌های نوجوانی و … تقلیل دهند .

هنگامی که نیروهای حاکمیت اقدام به این حملات نمودند مشخص شد که در برخی از کشورهای دیگر که حکومتی شبیه جمهوری اسلامی دارند نیز به دلیل مخالفت با دختران اقداماتی از این نوع صورت گرفته است .

در سال ۲۰۰۵،زنجیره‌ای از مسمومیت‌های سریالی در مدارس منطقه‌ای در شمال شرقی چچن اتفاق افتاد و دانش‌آموزان با علائم بی‌هوشی و کما، تشنج، ضعف، فراموشی، خفگی و بی‌حسی اندام‌ها راهی بیمارستان می‌شدند.

پس از آنکه دولت فدرال روسیه کمیسیونی را برای بررسی این موضوع تشکیل داد، یک متخصص نظامی در تحقیق خود اعلام کرد که عامل مسمومیت‌ها یک ماده سمی جامد یا مایع بوده که بر مجاری تنفسی تاثیر می‌گذارد.

این در حالی است که از سال ۱۹۹۴ و آغاز جنگ دوم چچن، ساکنان این منطقه می‌دانستند که نیروهای فدرال روسیه طی ۱۲ سال در آنجا مشغول آزمایش سلاح‌های تازه بودند.

اندکی بعد کمیسیون دولت فدرال با تغییر موضع، رسانه‌ها را متهم کرد و مادران قربانیان را مزدور خواند.

این کمیسیون اعلام کرد دلیل بدحالی دانش‌آموزان ابتلا به «خودعفونت روانی» و «روان‌پریشی جمعی» است.

این گزارش شبیه گزارشاتی است که از سوی وزارت بهداشت، وزارت کشور و اخیرا وزارت اطلاعات منتشر شده تا نشان دهد که این شیوه سرکوب گویا از سویروسیه به ایران پیشنهاد شده است و سید علی خامنه‌ای نیز فرمان به انجام ان داده است .

آنا پولیتکوفسکایا، روزنامه‌نگار منتقد ولادیمیر پوتین، که درباره مسمومیت دانش‌آموزان چچنی تحقیق می‌کرد، سال ۲۰۰۷ همزمان با روز تولد پوتین به قتل رسید.

در افغانستان نیز در ۱۶ شهریور سال ۱۳۹۵، دانش‌آموزان یک مدرسه دخترانه در هرات با گازی سمی مسموم شدند که طالبان بلافاصله مسئولیت این حمله تروریستی بیولوژیک را به عهده گرفت.

طالبان پس از انجام این حمله شیمیایی اعلام کرد که اسلام مخالف درس خواندن دختران است.

پیش‌تر نیز بشار اسد و صدام حسین از سلاح شیمیایی علیه مردم خود استفاده کرده بودند. علی حسن المجید التکریتی، پسرعمومی صدام، که فرماندهی این حمله‌های شیمیایی را به عهده داشت، بعدها به «علی شیمیایی» معروف شد.

عرفان ثابتی، جامعه‌شناس، در رشته توییتی مسمومیت دختران دانش‌آموز چچنی بر اثر استنشاق ماده شیمیایی را در سال‌ها پیش یادآوری کرد و نوشت:

هفده سال قبل در چنین روزهایی آنا پولیتکوفسکایا، روزنامه‌نگار نامدار مخالف پوتین، تنها چند ماه قبل از اینکه ترور شود، گزارشی مبسوط دربارۀ مسمومیت تعداد زیادی از «دختران دانش‌آموز» چچنی بر اثر مادۀ شیمیایی قوی و ناشناخته‌ای در دستشویی مدارس که دستگاه عصبی آنها را ماه‌ها مختل کرده بود منتشر کرد.

مقام‌های دولت به شدت منکر مسمومیت‌ها بودند و این اخبار را صرفاً ناشی از اضطراب و «روان‌پریشی» گسترده می‌دانستند! بعضی از پزشکان به پولیتکوفسکایا گفتند که عامل مسمومیت‌ها مادۀ شیمیایی ناشناخته‌ای در دستشویی مدارس است اما مسئولان بیمارستان‌ها حاضر به انتشار هیچ اطلاعاتی نبودند، نه از داروها و روند درمان دختران دانش‌آموز در بیمارستان‌ها حرف می‌زدند و نه نتیجۀ آزمایش‌ها را منتشر می‌کردند. پس از مرخص شدن بیماران در پروندۀ آنها حتی یک کلمه هم دربارۀ داروها و شیوۀ درمان ثبت نشده بود. مدارس برای مدتی تعطیل شدند و سرانجام معلوم نشد که روسیه سرگرم آزمایش کدام مادۀ شیمایی/سلاح زیست‌شناختی‌ روی «دانش‌آموزان دختر چچنی» بوده است. چند ماه بعد، پولیتکوفسکایا در مسکو به قتل رسید.

درست شبیه همان توجیهاتی که مسئولان امنیتی ، اطلاعاتی ، نظامی و بهداشتی ایران در مورد حملات شیمیایی می زنند.

روزنامه کیهان چاپ تهران هم در مطلبی که ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ منتشر شده دست پیش را گرفته و نوشته که «سابقه‌داران «حملات شیمیایی»، «ترور بیولوژیک» و «مسموم ‌سازی» در دنیا، رژیم‌های مشخصی هستند و طرفه اینکه همان رژیم‌های بدسابقه سعی دارند با عملیات ترکیبی «میدانی- رسانه‌ای»، جمهوری اسلامی را به مسموم‌‌سازی فرزندان و شهروندان خود متهم کنند!» .در همین زمینه به برخی اظهارات مسئولان و حامیان نظام توجه فرمایید شبیه نظر مسئولان دوران قتل هایزنجیره‌ای و اسید پاشی اصفهان

– رائفی‌پور: مسمومیت دانش‌آموزان و قتل‌های زنجیره‌ای و اسیدپاشی اصفهان کار اسرائیل است.

– قدیری ابیانه: مسمومیت‌های دانش آموزان دختر صددرصد کار مجاهدین خلق است / سلطنت‌طلب، منافق و اصلاح طلبان در اتفاقات اخیر نقش دارند.

– نماینده ولی فقیه در استان فارس: ،شیاطین جن و انس علیه نظام فعالیت می کنند/ شیطان برنامه‌ریزی می‌کند تا نظام اسلامی را زمین بزند.

– معاون رئیس جمهور: مسمومیت‌ها در مدارس دخترانه کار مخالفان دولت ابراهیم رییسی است.

-نماینده ولی فقیه در البرز: ،مسمومیت دانش آموزان بهانه‌ای برای اتهام زنی و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی شده/ عده‌ای قلم به مزد غرب زده می خواهند نظام را ناکارآمد نشان دهند.

– ابو ترابی فرد، امام جمعه موقت تهران: در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عوامل مسمومیت‌ها شناسایی شوند.

-احمد کریمی اصفهانی،عضو موتلفه اسلامی : در اصل موضوع بحث دارم که این مسمومیت‌ها اصلا واقعیت داشته باشد. این‌ها اثبات نشده است وصرفا در فضای مجازی است.

دشمنان مسمومیت‌سازی و کشته‌سازی می‌کنند. تا یک نفر عطسه می‌کند، مسئولان باید پاسخ بدهند…

-جمیله کدیور: کفه منافقین در پرونده مسمومیت دانش آموزان سنگین تر است.

-ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه: سلبریتی‌ها گناه مسمومیت‌ها را به گردن دین می اندازند.

– ادعای عجیب صدا و سیما: مسمومیت دانش‌آموزان املش، کار یک کشاورز ساکن اطراف مدرسه بود.

– اسماعیلی، عضو کمیسیون آموزش مجلس: مسمومیت‌های دختران دانش آموز کار بیگانگان است.

– شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملّی مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری

ایلنا می‌گوید مسموم کردن دانش‌آموزان «کاملاً یک حرکت سازمانیافته» است. وی افزود:‌ «این رفتاری پیچیده است اما عوامل و عناصرش داخلی هستند. اگر منشأ آن بیرون مرز باشد که هنوز اثبات نشده است اما ظرفیت اجرایی آن داخلی است.»

– میرسلیم، عضو مجلس ایران هم با هدف رد سازمان‌یافته بودن حملات شیمیایی به مدارس گفت که «مسمومیت‌ها پراکنده بوده و وجه مشترکی ندارد» و مدعی شد: «کارهای صورت گرفته متفرق بوده، یعنی دو مدرسه شبیه هم نبوده و پیدا کردن این وجه مشترک و اینکه چگونه این کار صورت گرفته زمان می‌برد.»

– میرسلیم همچنین با انتساب مسمومیت دانش‌آموزان به خارج، این اقدامات را با اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» مرتبط دانست و گفت: «زن زندگی آزادی یکی از حلقه‌های

این زنجیره است که شروع شده بود. اهداف مختلفی داشت که یکی از آن اهداف این بود که ولنگاری در جامعه رایج شود.»

– فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران روز گذشته پس از نشست این کمیسیون با بیان اینکه سرنخ‌هایی از علت مسمومیت دانش‌آموزان پیدا شده است، اظهار داشت، «برخی از افراد که مشکوک بودند شناسایی و دستگیر شدند، اما هنوز سرنخ و عامل اصلی این موضوع پیدا نشده است.»

– سجاد نامور، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی هم از بازداشت «یک دانش‌آموز به عنوان عامل مسمومیت‌ها» خبر داد و علت مسمومیت در مدارس این استان را «نوعی مواد محترقه بدبو» اعلام کرد.

– جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت و خمام در مجلس خصوص مسمومیت دانش‌آموزان گفت: اولیای دانش آموزان به شدت نگران هستند و رادیوهای بیگانه در خارج از کشور به طور مداوم سم‌پاشی کرده و در داخل هم به آن‌ها توجه می‌کنند، ضعف در عملکرد و اطلاع رسانی باعث شده است که مسائل پیچیده شود.

– روزنامه اطلاعات: مگر نگفتید عوامل مسمومیت را بازداشت کرده‌اید؟ پس چرا هنوز داستان ادامه دارد؟

– وزارت کشور: بیش از ۱۰۰ نفر رادر رابطه با مسمومیت‌ها بازداشت کردیم

تا اینجا همه گفته‌ها صحبت از مسمومیت و مواد شیمیایی است اما گویا از این به بعد قرار است ازمسمومیت سخن گفته نشود و عامل شیمیایی را نیز تغییر داده و از موادی دیگر سخن برانند تا شرایط را جابجا نمایند .

مصطفی قانعی دبیر علمی کمیته بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان هم دوشنبه‌شب در برنامه خبری صداوسیمای جمهوری اسلامی گفت که «در بحث علمی ما سه دسته از موارد کشنده را به سرعت رد کردیم. از همان ابتدا مشخص شد با یک ماده محرک مواجه هستیم. ماده محرک، طیف وسیعی است که در خون اثرگذار است. در بررسی‌ها متوجه شدیم میزان آسیب پایین است و تمام نمونه‌ها از محیط و… جمع‌آوری شده و حدود ۵ درصد دانش‌آموزان در معرض ماده محرک قرار گرفته‌اند. ماده محرک در چند نوع بیان شد و سمی نبوده

است. بنابراین استفاده از واژه مسمومیت، درست نیست.»

• اینجا کلمه مسمومیت را تغییر دادند؛معاون وزیر بهداشت: در کمتر از ۱۰ درصد از دانش‌آموزان عوامل محرک تنفسی وجود داشته/در سایر دانش‌آموزان عوامل هیجانی و استرسی بوده

• از اینجا کلماتی مانند هیجانی و استرسی بودن نیز وارد می شود.

روند گزارشات نهادها و مسئولان برای تغییر ماهیت حمله کنندگان

بیانیه وزیر کشور درباره مسمومیت دانش‌آموزان

جماران: وزیر کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: در تحقیقات میدانی دستگاه‌های ذیربط، نمونه‌های مشکوکی یافته شده که برای بررسی‌های تخصصی جهت شناسایی علل عوارض ایجاد شده در دانش‌آموزان، در آزمایشگاه‌های معتبر کشور در دست بررسی است و در اولین فرصت نتایج آن توسط وزارت بهداشت به اطلاع مردم شریف ایران خواهد رسید.

احمد وحیدی وزیر کشور روز شنبه در بیانیه‌ای درباره موضوع مسمومیت دانش‌آموزان اعلام کرد: به دنبال حوادث و وقایع اخیر در تعدادی از مدارس کشور و بروز برخی نگرانی‌ها در میان خانواده‌ها، مبنی بر وجود عوارض در برخی دانش‌آموزان از جمله سوزش گلو، ریزش اشک و … و موج‌سواری و جنگ روانی بدخواهان ایران اسلامی به منظور ایجاد اضطراب و نگرانی در میان مردم و به تعطیلی کشاندن مدارس، بنا به دستور ریاست محترم جمهور، وزارت کشور ماموریت یافت تا ابعاد این مساله بررسی کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: از همان لحظات نخست، دستگاهای اطلاعاتی و امنیتی نهایت تلاش خود را برای کشف ابعاد این ماجرا و شناسایی عوامل موثر در این حوادث به کار گرفته‌اند که به محض نتایج قطعی مراتب در اختیار افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: از بدو پیدایش این مساله، طراحان جنگ ترکیبی علیه ایران، با ایجاد آلودگی ذهنی‌روانی کوشیده‌اند تا التهاب‌آفرینی را در سطح جامعه گسترش دهند و باعث تعطیلی مراکز تحصیل علم و دانش در کشور شوند و مجددا پروژه شکست‌خورده اغتشاش را احیا کنند. بنابراین به مردم عزیز اطمینان خاطر داده می‌شود که سلامت

دانش‌آموزان در اولویت اصلی همه مسوولان بوده و هست و برای ایجاد آرامش و تامین آسایش آنان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

وحیدی یادآور شد: لازم است مردم عزیز و شریف ایران به عملیات روانی تروریسم رسانه‌ای دشمنان توجه نکنند و اطلاعات و اخبار در این خصوص را از مراجع رسمی رسانه کشور دریافت کنند.

بیانیه شماره دو وزارت کشور

وزارت کشور جمهوری اسلامی هم در بیانیه شماره ۲ خود، تعداد کلاس‌های درگیر مسمومیت را ۲۵۰ کلاس از مدارس سراسر کشور، عنوان و ادعا کرد که «صرفا» تعداد محدودی از دانش‌آموزان ابراز احساس عوارض و ناراحتی کرده‌اند.

به گزارش «ایرنا»، این بیانیه می‌افزاید: «خوشبختانه تا این لحظه وجود مواد سمی و خطرناک در هیچ‌یک از دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به مراکز درمانی یافت نشده است.»

بنا بر همین گزارش، «در آزمایش‌های انجام شده در کمتر از پنج درصد مراجعین مواد محرکی یافت شده که منجر به بدحالی دانش‌آموزان و بروز علائمی شده است که خوشبختانه هیچ‌کدام منجر به مخاطرات و عوارض پایدار برای فرزندان‌مان نشده است، این می تواند یک اقدام عامدانه و جنایتکارانه باشد و تحقیقات در این زمینه توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و انتظامی ادامه دارد.»

وزارت کشور روز شنبه در بیانیه شماره ۴، جزییات جدیدی از نتایج بررسی‌ها درباره برخی مسایل پیش‌آمده در مدارس منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: در پی اطلاع رسانی‌های قبلی با موضوع وقوع رخدادهایی در بعضی از مدارس و ایجاد عوارضی در تعدادی از دانش آموزان کشور لازم است به اطلاع مردم شریف برسانیم که با تلاش‌ها و همکاری دستگاه‌های اطلاعاتی، انتظامی و تخصصی به نتایج دیگری دست یافته ایم که جهت تنویر افکار عمومی اهم آن به اطلاع رسانده می‌شود.

وزارت کشور خاطرنشان کرد: طبق آخرین گزارشات دریافتی در استان‌های تهران، قم، زنجان، خوزستان، همدان، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و خراسان رضوی بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل موثر در حوادث اخیر مدارس شناسایی، دستگیر و مورد تحقیق قرار گرفتند.

این بیانیه افزود: بررسی اولیه نشان می‌دهد که الف، تعدادی از این موارد، مشتمل بر افرادی است که از روی شیطنت یا ماجراجویی و با هدف تعطیلی کلاس درس وتحت تاثیر فضای روانی ایجادشده دست به اقداماتی نظیر استفاده از مواد بدبو و بی‌خطر و… زده‌اند که ضمن تذکر لازم، تحقیقات قانونی از این دسته از افراد تاحصول اطمینان و کسب نتیجه نهایی ادامه دارد.

ب، در بین دستگیر شدگان افرادی با انگیزه‌های معاندانه و با هدف ایجاد رعب و وحشت درمردم و دانش‌آموزان و برای تعطیلی مدارس و ایجاد بدبینی نسبت به نظام وجود دارند که تحقیقات از این افراد جنایتکار از جمله کشف ارتباط احتمالی آنان با سازمان‌های تروریستی منافقین و … مورد تحقیق و بررسی است.

این بیانیه تاکید کرد: خوشبختانه از اواسط هفته گذشته تا امروز تعداد رخدادهای مدارس روند کاهشی چشمگیری را داشته است و گزارشی از وجود دانش آموزان بدحال گزارش نشده است.

• بعد از بیانیه‌های وزارت کشور قوهقضاییه وارد می شود تا مانع انتشار اخبار و اطلاعات در زمینه مسمومیت دانش اموزان و حملات شیمیایی شوند و جلوی انتشار اخبار را بگیرند .

قوه قضاییه

رییس قوه قضاییه در عین حال عاملان مسمومیت‌ها را مفسد فی‌الارض دانست و گفت اگر شناسایی و دستگیر شوند «قوه قضاییه به‌صورت کاملا ویژه و خارج از وقت به آن رسیدگی می‌کند و عناصری که دخیل هستند به اشد مجازات خواهند رسید».

علی صالحی دادستان تهران اعلام کرد علیه مدیران مسئول رسانه‌های «هم‌میهن»، «رویداد ۲۴» و «شرق» و همچنین اشخاصی از جمله آذر منصوری، صادق زیبا کلام و رضا کیانیان به دلیل نوشته‌هایشان درباره حملات شیمیایی به دانش‌آموزان اعلام جرم کرده و برای آنان پرونده تشکیل داده است.

روز گذشته محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه گفته بود «کسانی که همراه با دشمن التهاب‌آفرینی می‌کنند احضار می‌شوند» و «اگر مطلبی بدون استناد بیان شده که بر دلهره جامعه بیافزاید نباید از آنان گذشت.»

در حالی که هنوز نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی نتوانسته‌اند آمران و عاملان این حملات وحشیانه را پیدا کنند اما محسنی اژه‌ای گفته که در هر استانی برای احضار کسانی که درباره مسمومیت دانش‌آموزان مطالبی می‌نویسند، شعبه‌ای دایر می‌شود!

پیشتر حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان چاپ تهران خواستار بازداشت و بازجویی فعالان سیاسی شده بود که درباره مسمومیت‌ها اظهار نظر می‌کنند. او خواستار

احضار و بازجویی فعالانی شد که نیروهای مذهبی و نظام را متهم به مسموم کردن دانش‌اموزان می‌کنند. این روزنامه افزوده که مراجع قضایی و امنیتی می‌توانند با احضار و بازجویی از انان، «سرنخ‌هایی از اتاق عملیات فتنه اخیر به دست اورند».

سپاه پاسداران

در حالیکه یکی از عوامل اصلی حمله به مراکز اموزشی از سوی مردم سپاه پاسدارانی است که به دستور خامنه‌ای اقدام به این عمل نموده اما این نهاد جنایتکار مکارانه وارد میدان شده تا بتواند به نیروهای نزدیک به خود روحیه داده و برخی از انان را با دروغ فریب دهد مانند سخنان خامنه‌ای در مورد عوامل حمله به دانش اموزان که ان را جنایت نامید.

کانال تلگرامی خبرگزاری رسمی دولت، «ایرنا» نیز به نقل از سپاه پاسداران که به گفته ناظران در سرکوب‌های اعتراضات ضدحکومتی نقش کلیدی داشته، از اعلام آمادگی این نهاد نظامی و امنیتی برای ورود به این موضوع خبر داد و نوشت: «سپاه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در تعقیب ماجرای مسموم‌سازی کودکان و برخوردجدی با عوامل ایجاد ناامنی روانی نزد خانواده‌های ایرانی است.»

شورای عالی امنیت ملی

شورای وابسته به سید علی خامنه‌ای نیز به جای پیگیری عوامل حمله ، چون می داند قضیه از کجا اب می خورد به میدان می اید و می گوید عوامل حملات خودشان بوده اند که منظور دانش اموزان می باشد و علت ان را بازیگوشی بیان می دارد !

گروپ استارت وبسایت «نور نیوز» وابسته به شورای‌ عالی امنیت ملّی جمهوری اسلامی گزارش داد عامل بدحالی دانش‌آموزان در برخی موارد خودِشان بوده‌اند که از سر بازیگوشی بوده!

وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات نزدیک به سه ماه بعد از اغاز حملات شیمیایی به مدارس دخترانه در چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱، با صدور بیانیه‌یی وارد میدان شد و نوشت .

…سربازان گمنام امام زمان(عج) در شرایطی به روزهای پایانی سالی مالامال از رویدادهای گوناگون اطلاعاتی و امنیتی نزدیک می شوند که مرور آنها در این مختصر نمی گنجد و امیدواریم در فرصتی و مناسبتی مقتضی به تشریح اقدامات برای مردم عزیز بپردازیم؛ اما در خصوص موضوع بدحالی برخی از دانش آموزان تعدادی از مدارس کشور که در هفته‌های اخیر حادث شده، به استحضار ملت شریف ایران می رساند که مأمورین این وزارتخانه از نخستین اتفاقات روی داده در شهر مقدس قم وارد میدان شده و تحقیقات لازم را آغاز کرده و همین بررسی‌ها، مبنای ورود برخی دیگر از دستگاه‌های مرتبط به موضوع شدند. سپس و به موازات تکرار رویدادهای مشابه، به تمرکز هر چه بیشتر حول این موضوع و گسترش دامنه‌ تحقیقات پرداختند.

اگر چه از خلال مجموعه بررسی‌ها و پیگیری‌های به عمل آمده، علل برخی حوادث قبلی کشف شده اند، اما عدم امکان تعمیم علمی موارد مکشوفه به کل موارد گزارش شده، موجب تأمل در اطلاع رسانی تا وصول نتایج متقن و قابل تعمیم به سایر موارد شد.

اینک به دنبال دستورات قاطع و مطاع رهبر حکیم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در بیانات پانزدهم اسفندماه پیرامون آن حوادث و در پی حضور مورخ شانزدهم اسفندماه ریاست محترم جمهوری، حضرت آیت الله دکتر

رییسی در وزارت اطلاعات و تاکید مجدد بر دستورات قبلی در این خصوص، و در پاسخ به مطالبه به‌حق مراجع معظم تقلید، ائمه محترم جمعه، اولیای گرامی دانش آموزان معزز و سایر اقشار و آحاد ملت شریف ایران، سربازان گمنام امام زمان(عج) اطمینان می دهند با تمام توش و توان و تجارب و تجهیزات خویش، روند تحقیقات و پیگیری‌های همه جانبه‌ اطلاعاتی، امنیتی و فنی خود را به صورت بی‌وقفه، شبانه روزی و خستگی ناپذیر و با هم افزایی با کلیه‌ دستگاه‌های زیربط و هم پوشانی با جامعه‌ اطلاعاتی مقتدر کشور، تا حصول نتیجه‌ قاطع و نهایی ادامه خواهند داد و در این راه قطعاً از بذل جان خویش نیز مضایقه‌ نخواهند داشت.

مجاهدین گمنام و فداکار ایران و اسلام و امت اسلامی پیش از این با چالش‌ها و پرونده‌ها پیچیده‌ فراوانی مواجه بوده‌اند و با عنایات الهی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت و با جان فشانی‌های خویش، بر چالش‌ها و موضوعات ضد امنیتی غلبه کرده‌اند و اطمینان دارند که در این مورد نیز با برخورداری از ادعیه‌ ملت شریف ایران،

موفق خواهند بود، ان‌شاءالله.

بیانیه اول وزارت اطلاعات به نظر می رسد که حتی نویسندگان ان نیز نفهمیده اند چه نوشته اند و با خالی بندی‌های فراوان گفته اند که درطول چند ماه گذشته نتوانسته اند کاری کنند و در اینده به نتیجه خواهند رسید که در بیانیه دوم به شیطنت، تمارض و بمبک بد بو و… رسیده اند .

آخرین بیانیه وزارت اطلاعات

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بیانیه‌ای صادر کرده و در آن با انکار حملات شیمیایی به مدارس ایران، وضعیت ماه‌های گذشته مدارس را ناشی از «شیطنت»، «تمارض» و

«هیستری جمعی» دانش‌آموزان، در نتیجه استفاده از موادی مانند «بمبک بد بو» و «افشانه اشک‌آور» دانسته است.

در این بیانیه ادعا شده است: «در هیچ یک از یافته‌های صحنه‌یی و بررسی‌های آزمایشگاهی در معتبرترین آزمایشگاه‌های کشور، هیچ‌گونه ماده سمی که قابلیت ایجاد مسمومیت را دارا باشد، مشاهده نشد.»

وزارت اطلاعات درباره علل و عوامل کشف شده در «ایجاد یا احساس بدحالی» در آموزشگاه‌ها به ۵ مورد اشاره کرده که یکی از آن‌ها بمبک بد بو است.

به نوشته وزارت اطلاعات: «بخشی از موارد گزارش شده مربوط به استفاده از عاملی است که به «بمبک بدبو» معروف شده است. این عامل که در بازار و به‌ویژه در سکو‌های خرید و فروش اینترنتی به فراوانی وجود داشت، پس از استعمال در محیط‌ها موجب پراکندن بوی نامطبوعی می‌شود و معمولاً برای شوخی و تفریح‌های ناسالم و نامتعارف مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.»

وزارت اطلاعات گفته ۳۰۰ نفر را که در ماه‌های گذشته این بمبک را خریداری کرده بودند شناسایی و بازداشت کرده است.

در این بیانیه، «افشانه‌های اشک‌آور و گاز فلفل»، « وجود یک عاملِ بودار در محیط یا اطراف آن»، «هیستری جمعی» و «وجود اهداف ضدامنیتی و ضدمردمی» از دیگر عوامل «بدحالی» دانش‌آموزان معرفی شده است.

وزارت اطلاعات درباره «وجود اهداف ضدامنیتی و ضدمردمی» نوشته است: «در تعدادی از موارد مکشوفه، وجود اهداف ضدامنیتی و ضدمردمی احراز شده است. به‌این ترتیب که یک یا تعدادی از شیوه‌های پیش‌گفته با هدفِ ایجاد ناامنی یا دامن‌زدن به انگاره ی ضعف امنیت در کشور، ایجاد التهاب و آشوب و اعتراض به‌منظور فیلم‌برداری و انعکاس به شبکه‌های فارسی زبان معاند و یا با هدف ایجاد تجمع در مقابل آموزشگاه‌ها صورت گرفته است. عوامل این قبیل موارد غالباً بازداشت و تحویل مرجع قضایی شدند.»

بخش بزرگی از بیانیه وزارت اطلاعات به ادعاهایی درباره تلاش آمریکا برای «انتقام» گرفتن از حکومت ایران به دلیل «شکست اغتشاشات» اختصاص یافته و ادعا شده که جریان مسمومیت‌ها با این هدف از سوی رسانه‌ها برجسته شده است.

 

در بخش نتیجه گیری این بیانیه نوشته شده است: «قطعاً شبکه‌ی انتشار مواد مسموم کننده در کشور، وجود نداشته، اما شبکه‌های متعدد در فضای مجازی (از داخل یا خارج از کشور) به تولید و انتشار شایعات، دامن زدن به مدرسه‌هراسی، تلاش برای تعطیلی مدارس، به اعتراض کشاندن اولیاء دانش‌آموزان، متهم‌سازی تعمدی نظام جمهوری اسلامی

و افراد و جریانات معتقد به نظام، به تعداد قابل توجهی ردیابی و شناسایی شدند که جملگی آن‌ها تحت تعقیب قرار گرفته یا خواهند گرفت.»

به نظر می رسد که نویسندگان بیانیه دوم وزارت اطلاعات از همان قشر معاونینی باشند که در مورد نفوذ اجنه و شیطان دربدن انسانها مطالبی را مطرح ساخته بود زیرا در کل بیانیه چیزی که از سربازان امام زمان به دست نمیاید کار کارشناسی و اطلاعاتی بوده است .

به نظر یکی از معاونین وزارت اطلاعات در مورد اعتراضات مردم توجه نمایید.

یک مقام وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرد در اعتراضات ایران «اجنه شیطانی» فعال شدند که دستورالعمل مقابله، از جمله «جمع‌آوری ماهواره» و «پخش اذان، قرآن و روضه» در شور با روحانیون شاخص تهیه شده است.

حال وزارتی که یکی از معاونینش در مورد اعتراضات مردم برای معیشت و ازادی ان را مرتبط با جن و شیطان می داند چه انتظاری می توان داشت ، ناگفته نماند که سخنان او از سر شوخی و طنز نیست بلکه باور واعتقاداتی است که برخی از نیروهای این وزارتخانه و دیگر وزارتخانه‌ها و افراد سطح بالای کشور دارند .

تیر آخر و آب پاک سپاه در مورد حملات شیمیایی

«حدود ۸۰ درصد تمارض، حدود ۲۰ درصد تلقین»! / آمار عجیب «فارس» از علت بدحالی دانش‌آموزان منتقل‌شده به مراکز درمانی

تحقیقات گسترده نهادهای ذیربط نشان می دهد که بیش از ۹۰ درصد حوادث مدارس منشأ داخلی داشته و توسط

دانش آموزان اتفاق افتاده است و شیطنت‌های دوره نوجوانی همزمان با پوشش رسانه‌ای گسترده، این رقابت را بین برخی دانش آموزان تسری داده است.

بررسی‌ها همچنین نشان می دهد در موارد معدودی برخی معلمین نیز تخلفاتی در این زمینه داشته اند و به رغم با خبر بودن از ماجرا با دانش آموزان برای تعطیل کردن کلاسها همراهی کرده‌اند که پرونده تخلف آنها در حال رسیدگی است.

این تحقیقات نشان می‌دهد در موارد با منشاء داخلی، علت بدحالی دانش‌آموزان منتقل‌شده به مراکز درمانی حدود ۸۰ درصد تمارض و حدود ۲۰ درصد تلقین اعلام شده است. البته در مواردی ابتلای آن‌ها به آسم، مشکلات ریوی یا قلبی هم با تحریک مواد بدبو یا استرس منجر به بدحالی شده است.

کادر درمان در حال رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان

در همین رابطه یک متخصص طب اورژانس در یکی از بیمارستان‌های قم به خبرنگار فارس گفت: تعدادی از دانش آموزان حاضر در بیمارستان هیچ علائمی از بیماری را نداشتند و تشخیص ما در پرونده پزشکی آنها تمارض قید شد.

پزشکان و روانپزشکان مخاطب خبرگزاری فارس بعد از دیدن فیلم اظهارنظر این دانش‌آموزان و شرحی که از حال خود می‌دهند تاکید کردند که علائمی نظیر سرفه‌های خشک، حس خفگی و بی‌حس شدن دست و پا و حتی فراتر از آن بی‌هوشی و حتی حضور بیمار به بخش مراقبت‌های ویژه هم می‌تواند از جمله تأثیرات استرس بر تن باشد و این عوامل هم می‌تواند در دایره بیماری‌های روان‌تنی در نظر گرفته شود.

دانش آموزان از استرس و ترس خود به خاطر شنیدن یک خبر دروغ می‌گویند

مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خبرنگار فارس گفته بود: «بیشترین مراجعات بیمارستان به دلیل ترس و نگرانی است و لذا از والدین و اولیای مدرسه تقاضا می‌شود به دانش‌آموزان آرامش داده و التهاب را بیشتر نکنند؛ چراکه شاهد هستیم که برخی از والدین دانش آموزان را به دلیل یک سرفه جزئی به بیمارستان می‌آورند».

گزارش‌ها نشان می دهد از چندین سال قبل نیز استفاده دانش‌آموزان از انواع بمب‌های بدبو به عنوان یک شوخی متداول شده است و این ابزارهای شوخی در فروشگاه‌های اینترنتی به راحتی در دسترس است. برخی از دانش‌آموزان بوهایی که استشمام کرده‌اند را مشابه بوی همین بمب‌های بدبو یا اسپری‌های فلفل توصیف کرده‌اند.

اما به نظر می رسد این بار سوءاستفاده و بزرگنمایی برخی رسانه‌های ضدایرانی و استفاده از واژه هایی نظیر «حمله شیمیایی» استرس‌ها و نگرانی‌ها را مضاعف کرده است.

ناگفته نماند در موارد اندکی برخی اقدامات خرابکارانه نیز نظیر پرتاب کپسول‌های حاوی مواد محترقه با بوهای نامطبوع توسط عوامل بیرونی به داخل مدارس صورت گرفته بود که با تحقیقات یا بررسی دوربین‌ها این افراد شناسایی و دستگیر شده‌اند که طبق اعترافاتشان هدف آنها دامن زدن به موج نگرانی‌ها و ایجاد ناامنی اعلام شده است.

گزارشات و بیانیه‌های وزارت کشور و وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران نشان می دهد که ابشخور هر سه بیانیه از یک محل بوده و شباهت عجیبی با یکدیگر دارند .

در حالیکه خبرگزاری فارس زیر همه چیز زده، خبرگزاری وابسته به اطلاعات سپاه مطلب جالبی را منتشرساخته است و انگلیس را عامل حملات شیمیایی میداند .

مشرق نیوز ؛ ارگان رسانه‌ای نزدیک به نهاد خاص امنیتی مدعی شد: پس از شکست پروژه سازمان سیا در بازتولید اغتشاشات محله این گروه نام خود را باشگاه چرچیل گذاشته است، باشگاه چرچیل یک روش انگلیسی است که در آن از دانش‌آموزان برای اجرای عملیات‌های مختلف تروریستی سود برده می‌شد.

برخی کارشناسان سیاسی اعتقاددارند که حضور علنی سفیر انگلیس در پروژه مسمومیت دانش‌آموزان را باید روی همین خط تفسیر کرد.

بررسی روابط میان هسته‌های تروریستی نشان می‌دهد که اسپانسر مالی باشگاه چرچیل فرقه ضاله بهاییت بوده و بیت العدل بخشی از هزینه اصلی جنگ ادراکی- اجتماعی در ۶ ماه اخیر پرداخت کرده است. ورود شبکه بهاییت به اغتشاشات خیابانی سابقه‌ای بس طولانی دارد. در فتنه سال ۸۸ سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) از بیت‌العدل خواست به‌صورت رسمی و علنی در آشوب‌ها نقش بازی کند.

باشگاه چرچیل در ایران با عنوان باشگاه شکاری نیز مشغول به فعالیت است، این نام برگرفته از نام محسن شکاری یکی از لیدرهای اصلی اغتشاشات است که با تشکیل هسته تروریستی در خیابان چاقوکشی می‌کرد.

جمشید شارمهد که از او به عنوان پدر اقدامات تروریستی در ایران یاد می‌شود در اعترافات خود نوشته است که از دستورات مهم سازمان سیا به گروهک تروریستی تندر آن بود که تا جای ممکن خرابکاری در داخل ایران انجام داده و در رسانه‌ها آن را به مسئولان دولت ایران نسبت دهد. اگر مدل عملیاتی تروریستی شارمهد و اتاق خرابکاری قرار دهیم به‌خوبی درخواهیم یافت که باشگاه شکاری در رفتار به گروهک تندر بسیار نزدیک است؛ هر دو گروه مرکز فرماندهی یکسانی در سازمان سیا داشته، روی بازه سنی جوان سرمایه‌گذاری انجام داده و میل به عمل نیابتی دارند! در نگاه راهبردی دشمن حوادثی چون مسمومیت دانش‌آموزان باعث خود مشغولی داخلی شده و قدرت راهبردی جمهوری اسلامی ایران را کاهش خواهد داد. البته جمهوری اسلامی ایران نیز به‌خوبی دست رقیب را خوانده است، ازاین‌رو به‌جای مشغول شدن به شاخ و برگ‌های اضافی این بار به‌صورت مستقیم ضربه به ریشه را علامت‌گذاری کرده است، این روزها استفاده از کلیدواژه‌هایی چون کودک کشی با درخواست‌هایی ویژه چون رفراندوم با نظارت بین‌المللی از سوی امام‌جمعه مسجد مکی هم‌افزایی خاص دارد! البته بازگشت به تکنیک‌های خرابکاری در دهه شصت توسط دشمن مؤید آن جمله ایمانی رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای است که خدای دهه شصت، خدای امسال هم هست.

همانگونه که تحلیل‌ها و بیانیه‌های وزارت اطلاعات و خبرگزاری فارس وابسته بهسپاه و نیز خبرگزاری مشرق وابسته به باند اطلاعات سپاه را مشاهده می نمایید ، به نظر می رسد که در هیچکدام از این مراکز انسانی که بتواند وقایع را درست ببیند دیده نمی شود و در عوض کوتوله هایی را مشاهده می شود که گویا در سیاره‌ای دیگر زندگی می کنند و بر اساس همان به نظریه پردازی مشغول هستند .

مجلس هم خود را به نیروهای دیگر رساند تا قضیه حملات شیمیایی را تغییر دهد؛ محمد حسن آصفری با اشاره به جلسه اخیر کمیته حقیقت‌یاب بررسی علل مسمومیت دانش آموزان گفت: این کمیته هفته گذشته جلسه‌ای تشکیل داد اما متاسفانه خروجی در جلسه نداشتیم چون هنوز دستگاه‌های امنیتی نتوانسته‌اند سرنخ‌های اصلی مسمومیت‌ها را به دست آورند.

وی ادامه داد: تاکید کمیته بر این است که باید دستگاه‌های امنیتی تلاش بیشتری کنند و این موضوع رها نشود آن هم به صرف این تفکر که این کار با شیطنت تعدادی از دانش آموزان رخ داده است البته که بعد از این اتفاق برخی از دانش آموزان هم به این وضعیت دامن زده‌اند اما این‌که فقط بگوییم عامل مسمومیت بادکنک‌های اسباب

بازی بودار بوده قابل قبول هیات نیست.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: اولا باید وزارت بهداشت نوع مسمومیت را مشخص کند که هنوز این وزارتخانه برای این کمیته به صورت دقیق نوع مسمومیت را معلوم نکرده است. از نمونه‌هایی همچون نفتالین نام برده می‌شود اما اینها منشاء اصلی نیست.

وی اضافه کرد: در این مسمومیت‌ها افرادی شیطنت کردند اما باید جریان هدفمند را پیدا کرد چون اگر امروز قضیه مدیریت نشود بعید نیست که فردا این اتفاق در مراکز عمومی و جاهای دیگر رخ دهد لذا تاکید ما بر این است که باید دستگاه امنیتی دقت و جدیت بیشتری داشته باشد و عوامل مربوطه را مشخص کند.

این عضو کمیته حقیقت‌یاب بررسی علل مسمومیت دانش آموزان گفت که اگر وضعیت به همین روال ادامه پیدا کند گزارش کمیته تا دو هفته دیگر هم آماده نمی‌شود چون هنوز سرنخ‌های اصلی به دست نیامده است.

وی با اشاره به اطلاعیه وزارت کشور درباره دستگیری وجود ۱۲۰ نفر اظهار کرد: تعدادی از این افراد در اغتشاشات نقش داشتند اما هنوز منشاء اصلی کشف نشده تا جلوی این قضیه گرفته شود.

آصفری در پایان در واکنش به انتشار اخباری درباره مسمومیت دانش آموزان با شروع مدارس بعد از تعطیلات نوروز اظهار کرد: متاسفانه موردهای جدیدی داشتیم، موارددستگیری هم سال گذشته بوده که نمی‌توانیم بگوییم عناصر اصلی هستند.

در انتها به نظر دکتر هاشمیان باز می گردیم که می گوید:

محمدرضا هاشمیان، فوق‌تخصص بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «مسیح دانشوری» تهران، شنبه ۱۳ اسفند در گفت‌وگو با روزنامه «هم‌میهن»، گفت «دسترسی به گازهایی که

برای مسموم‌سازی دانش‌آموزان استفاده شده، برای افراد عادی و عموم مردم امکان‌پذیر نیست.»

 

نظر بدهید