نکته بین: سیر تحول فریبکاران یک جنایت ولایتی؛ بخش نخست: از ” قتل های زنجیره ای” تا اسید پاشی

May 15th, 2023 | مقالات

تاریخ ایجاد در دوشنبه, 25 ارديبهشت 1402

از گازهای مسموم کننده تا بمبک بد بو

از دشمنان قسم خورده تا شیطنت دانش آموزان

امیرعبداللهیان : «دسترسی سردار سلیمانی و تیمشان و نیروهای مقاومت در داخل سرزمین‌های اشغالی تا داخل اتاق خواب مقامات ارشد رژیم صهیونیستی بود و این چیزی است که تصور نکنید بعد از سردار سلیمانی متوقف شد. بلکه جانشینان ایشان و افراد دیگری در حوزه مقاومت که برای امنیت منطقه و آرامش جهان اسلام و امنیت جمهوری اسلامی دغدغه جدی دارند همین رویه را دنبال می کنند.»

• وقتی نیروهای سپاه پاسداران تا اطاق خواب وزرای اسراییل را کنترل می کنند ، چگونه با دوربین‌های آخرین مدل نیروهای انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی که تصویر موی زنان را از پشت شیشه‌های دودی اتوموبیل ثبت و ضبط می کنند تا کنون نتوانسته اند هیچ فیلم و تصویری از حملات به بیش از ۵۰۰ مدرسه و مرکز آموزشی دختران به دست آورند و جالب اینکه اکثر این مدارس خود مجهز به دوربین می باشند .

وزیر اطلاعات حجت الاسلام خطیب:«مجاهدین گمنام و فداکار ایران و اسلام و امت اسلامی پیش از این با چالش‌ها و پرونده‌های پیچیده‌ فراوانی مواجه بوده‌اند و با عنایات الهی و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت و با جان فشانی‌های خویش، بر چالش‌ها و موضوعات ضد امنیتی غلبه کرده‌اند و اطمینان دارند که در این مورد نیز با برخورداری از ادعیه‌ ملت شریف ایران،موفق خواهند بود، انشاءالله.»

بیش از ۵ ماه از حملات شیمیایی حاکمیت نظام به مدارس عمدا دخترانه ایران می گذرد و در این بین نزدیک به ۶۰۰ مدرسه، دبیرستان، آموزشگاه و خوابگاه دانشگاه در ۲۹ استان، مورد حمله قرار گرفته است و به قول آمار خودشان نزدیک به ۲۰ هزار نفر به بیمارستان برده شده و حدود ۱۰۰ نفر بستری شدند آنهم به دلیل “شیطنت‌های” دوران نوجوانی دانش آموزان !

به قول معروف دروغ که خناق نمی آورد و اصولا از نظر ولایت فقیه لازم و ضروری نیز خواهد بود به گفته خمینی توجه فرمایید:

«اگر فرض کنید که حفظ جان یک نفر مسلمانی، حفظ جانش وابسته [به] این است که شما شرب خمر کنید، واجب است بر شما؛ دروغ بگویید، واجب است بر شما. احکام اسلام برای مصلحت مسلمین است، برای مصلحت اسلام است. اگر ما اسلام را در خطر دیدیم، همه مان باید از بین برویم تا حفظش کنیم. اگر دماء مسلمین را در خطر دیدیم، دیدیم که یک دسته دارند توطئه می کنند که بریزند و یک جمعیت بی‌گناهی را بکشند، بر همه ما واجب است… حفظ جان مسلمان بالاتر از سایر چیزهاست. حفظ خود اسلام از جان مسلمان هم بالاتر است.» (صحیفه امام، ج۱۵، ص۱۱۶)

بنابر این سخن، دروغ برای حفظ نظام که اوجب واجبات است حتی از جان امام زمان هم مهمتر است برای حفظ نظام بنابراین در همه موارد می توان دروغ گفت و مردم را فریب داد .

این دروغ گویی نظام برای حفظ حاکمیت از همان ابتدای انقلاب صورت گرفت و در بسیاری از موارد از همین سیاست استفاده کرده تا مردم را فریب دهند و به حاکمیت خود ادامه دهند و در مواردی مانندقتل‌های زنجیره ای، حمله به زنان با اسید در اصفهان ، سرقت مجسمه‌های میادین و خیابان‌های تهران و هم اینک حملات شیمیایی به مدارس همگی از جمله مواردی است که حکومت اقدام به انجام آن نموده اما آنقدر در روشن سازی آن تامل کرده و به طراحی‌های مختلف و سخنان متناقض ادامه می دهد تا زمانی که بتواند با کشتن فرصت و روزمرگی اتهام را از خود دور ساخته و در نهایت به گردن دشمنان نظام از جمله مردم بیندازد .

در گذشته در همین رابطه مطلبی منتشر شد و مدعی بودیم که این کار نیروهای سرکوبگر نظام وابسته به حاکمیت سید علی خامنه‌ای است که او با کمال بی‌شرمی و دروغگویی به صحنه آمد و آن را جنایت خواند اما از آن تاریخ به بعد با اینکه وزارت اطلاعات می گوید در مدارس نیرو گذاشته تا عاملان را دستگیر کند، این حملات ادامه یافت زیرا همه این حملات به فرمان خود خامنه‌ای و سرداران سپاه و نیروهای تحت الامر می باشد.

سخنان فریبکارانه خامنه‌ای در مورد حملات شیمیایی به مدارس

سید علی خامنه ای، دوشنبه ۱۵ اسفند در سخنان کوتاهی در مراسم درخت‌کاری درباره مسموم‌سازی دانش‌آموزان دختر گفت: «این جنایتی است، هم در حق معصوم‌ترین عناصر یک جامعه، یعنی کودکان، و هم موجب رعب، موجب ناامنی، موجب ناامنی روانی جامعه، نگرانی خانواده‌ها»

«اگر چنانچه کسانی محکوم شدند، عفوی هم در مورد اینها وجود نخواهد داشت؛ این را همه بدانند». عاملان «حتما بایستی مجازات بشوند و مجازات اینها موجب عبرت بشود»

برخی‌ها معتقدند خامنه‌ای در پس پرده حملات شیمیایی نیست و می گویند که این کار گروهی از سرداران افراطی سپاه می باشد که خامنه‌ای هم قدرت برخورد با آنان را ندارد، اما نگارنده بر این باور است که :

اول : نمایش خامنه‌ای در مخالفت با حملات شیمیایی برای فرار از فشار و احتمال تحریم هایی بود که برای او و نزدیکانش در نظر گرفته شده است .

دوم : خامنه‌ای از مکارترین، فریبکار‌ترین و دروغگو‌ترین حکام جهان می باشد و در بسیاری از جریانات عامل اصلی فرمان است اما وقتی به نتایج دلخواه نمی رسد و تحت فشار قرار می گیرد خود را بی‌گناه و نا آگاه و مخالف نشان می دهد .

سوم: در ایران هیچ مقامی خشن تر و جنایتکار تر از خامنه‌ای و بیت او در سرکوب مردم نیست

چهارم: حامیان متعصب و خود فروخته خامنه‌ای قوی‌ترین نیروی سرکوب مردم می باشند در همان حلقه‌ای هستند که خامنه‌ای مدیریت می کند، بنابراین نمی توان گفت که نیرویی دیگر عامل حملات شیمیایی باشد.

پنجم: خامنه‌ای آنقدر خشن و جنایتکار است که اگر گروهی بخواهند موقعیت او را زیر سوال ببرند حتی لحظه‌ای تامل نمی کند و گروهی را که موجب ضعف او باشد به شدت سرکوب کرده و ازبین می برد حتی اگر از حامیان شخص او باشد.

او در حالی این جملات را بیان می داشت که به خوبی می دانست کار نیروهای وابسته به او می باشد و قطعا در این رابطه عاملان حملات شیمیایی بنا به دستور اقدام به این عمل می نمایند و این ژست خامنه‌ای برای دور کردن خود از فشار‌های سازمان‌های بین المللی می باشد تا بگوید او در این جریان دخیل نیست ولی مگر می شود که فرمانده کل قوا و رهبر فرزانه و فقیه عالیقدر در کشور حرفی بزند و وابستگان به او به کار خود ادامه دهند و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی نیز سر از کار آنان در نیاورند و گزارش ندهند.

با توجه به این سخنرانی مشاوران و تحلیل گران و دروغگویان حاکمیت جمع شدند تا گناه را از گردن نیروهای خودی بردارند و به گردن مردم بیندازند ، زیرا بنا به گفته‌های برخی از علمای وابسته به ولایت فقیه، ولی امر مسلمین می تواند دست به هر کاری بزند و بر مال و جان و ناموس مردم ولایت دارد و دیگران نیز مطیع اویند.

به برخی از گفته‌ها توجه فرمایید.

مصباح یزدی: «عناصر مزدور شیطانی را شناسایی کنید. هرجا آهنگ مخالفت با ولایت فقیه یا ولی‌فقیه ساز شده آن را خاموش کنید، اگر از روی نادانی است برایش توضیح دهید و شبهه‌اش را رفع کنید، اگر از روی غرض ورزی است، او را خفه کنید.»

مدارس، آموزشگاهها و خوابگاههای دخترانه از مراکزی بود که ولایت و کل نظام را زیر سوال برده و به مخالفت با آن پرداخته بودند بنابراین باید آنان را خفه کرد .

جنتی: «ولی فقیه بر جان و مال و ناموس مردم بسط ید دارد.»

بنا به گفته جنتی ولی فقیه بر جان و مال و ناموس مردم بسط ید دارد بنابراین هم می توان آنان را کشت و هم اموال آنان را مصادره کرد و هم به ناموس آنان تجاوز نمود.

بعد از اینکه دروغ رهبری و حاکمیت ولایت برای مردم روشن شد، روزنامه وابسته به بیت سید علی خامنه‌ای وارد شد تا علت دروغگویی‌های مقامات را توجیح نماید .

روزنامه کیهان نوشت: «تردیدی وجود ندارد که رسانه ملی و سایر رسانه‌های متعهد کشور گاهی مجبور می‌شوند در جهت حفظ منافع ملی و رعایت مصالح عمومی جامعه و در جهت جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان یا پرهیز نمودن از ایجاد جو یأس و ناامیدی در جامعه، از انتشار اخبار برخی از رخدادها اجتناب و یا به شکل گذرا از آنها عبور نموده و متقابلاً در جهت امیدبخشیدن به جامعه و یا به‌منظور تقویت وحدت و انسجام ملی، به برخی از اخبار با آب‌وتاب بیشتری بپردازند.

این عملکرد در اکثر موضوعات، روشی منطقی است که در تمام کشورهای جهان حتی در آمریکا و اروپا که مدعی آزادی عمل کامل رسانه‌های خود هستند نیز متداول است. برای مثال؛ هیچ‌یک از رسانه‌های غربی مجاز به انتشار صحنه‌های خونین وقایع خشونت‌بار یا حتی صحنه‌های دلخراش حوادث طبیعی و غیرطبیعی که در کشورهایشان رخ می‌دهد، نیست»

بیش از ادامه مطلب حملات شیمیایی به مدارس چگونگی حیله و فریب حاکمیت در موارد مشابه را بیان می داریم تا مشخص شود حاکمیت چگونه عملیات تروریستی خود را انجام می دهد و در نهایت به گردن مردم یا دشمنان می اندازد .

سناریوهای قبلی را اگر با هم مقایسه کنیم به نتایجی مشابه خواهیم رسید

اول: قتل‌های “زنجیره‌ای”

دوم: اسید پاشی به زنان در اصفهان

سوم: حملات شیمیایی به مدارس

البته به جز این چند عملیات تروریستی می توان به ربودن مجسمه‌ها در میادین و خیابان های تهران و نیز سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی نیز اشاره نمود که در این مطلب به آن نمی پردازیم.

اول : قتل‌های زنجیره‌ای

در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و وزیری آیت الله دری نجف آبادی، وزیر معرفی شده رهبری به خاتمی، بنا به فتوای ولی فقیه مبسوط الید، جنایاتی بر علیه نویسندگان و روشنفکران و… صورت گرفت که به قتل‌های زنجیره‌ای معروف شد، این قتل‌ها توسط نیروهای وزارت اطلاعات و بنا به دستور مصباح یزدی، عزیز الله خوشوقت، فلاحیان و سعید امامی و… انجام گرفتند که سید علی خامنه‌ای تلاش می نمود تا از زیر بار مسئولیت فرار کند و آن را به گردن سازمان‌های اطلاعاتی خارجی بیندازد و نیروهای وابسته به وی نیز در همین خط حرکت می کردند تا گناه سید علی خامنه‌ای را مخفی سازند اما در نهایت لو رفت و منجر به انتشار بیانیه وزارت اطلاعات از حضور نیروهای خود سر این وزارت در قتل‌ها گردید، درست شبیه گفته هایی که همین روزها برای تبرئه خامنه‌ای صورت می گیرد.

در ۲۴ آذرماه ۱۳۷۷، سید علی خامنه‌ای ، رهبر جمهوری اسلامی ایران، طی سخنرانی اظهار داشت که:« قتل‌ها چه مستقیم چه غیرمستقیم به وسیله « استکبار» انجام شده‌است «قتل شهروندان، هرکسی که باشد، جنایتی است برخلاف امنیت ملی. همچنان‌که قبلاً نیز به دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت کشور، وزارت اطلاعات و دستگاه قضائی گفته شده‌است، این دستگاه‌ها باید به‌طور جدی، قتل‌های یک ماه اخیر را پیگیری کنند و تردیدی نیست که در این پیگیری، دخالت مستقیم یا غیرمستقیم دشمن در این حوادث آشکار خواهد شد.»

گفته‌های سید علی خامنه‌ای نزدیک به گفته‌های او در جریان حملات شیمیایی به مدارس می باشد.

در رابطه با این جنایات نیز تلاش نمودند تنها به دستگیری برخی از نیروهای رده پایین اکتفا شود و از دخالت افرادی چون فلاحیان و اصغر حجازی و سید مجتبی خامنه‌ای و شخص علی خامنه‌ای جلوگیری شود همانگونه که در دادگاه سرنگونی هواپیمای اوکراینی تنها به چند نیروی رده پایین اکتفا نموده و نامی از سید علی خامنه‌ای و سید مجتبی خامنه‌ای و سرداران باقری، سلامی، حاجی زاده، شمخانی و… برده نشد و منع تعقیب آنان صادر گردید.

قبل از بیانات سید علی خامنه‌ای و بعد از آن نیز توجیه گران حامی به میدان آمدند و در صدد توجیه و تایید گفته‌های خامنه‌ای بر آمدند،مانند زمانی که به زنان و دختران اصفهانی اسید می پاشیدند ویا به مدارس دخترانه حمله شیمیایی می کردند از جمله :

– جمعیت مؤتلفه اسلامی در روزنامه آریا در تاریخ ۱۰ آذر ۱۳۷۷ احتمال داد که قتل‌ها نتیجه نوعی تصفیه‌های درون گروهی باشد.

– مسعود ده‌نمکی ، در روزنامه ایران در تاریخ ۲۳ آذر ۱۳۷۷، به نیروهای امنیتی و اطلاعاتی توصیه کرد که عاملان قتل‌ها را از میان دگراندیشان پیدا کنند.

– جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در ۲۶ آذر همان سال با صدور بیانیه‌ای باند سید مهدی هاشمی را یکی از متهمان احتمالی قتل‌ها دانست، و سه هفته بعد در ۱۷ دی ۱۳۷۷، روزنامه کیهان خبری در مورد ارتباط یکی از دستگیرشدگان در رابطه با قتل‌های زنجیره‌ای با باند مهدی هاشمی منتشر کرد.

– روزنامه جمهوری اسلامی در ۲۳ آذر خبر داد که دستگاه‌های امنیتی ایران فهمیده‌اند که قتل‌ها توسط دستگاه‌های جاسوسی خارجی و با هدف خدشه دار کردن چهره نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شده‌است.

– محمدرضا باهنر ، عضو هیئت رئیسه مجلس پنجم، اعلام کرد که عاملان قتل‌ها یا به گروه مهدی هاشمی و جریانات قم ارتباط دارند یا به سازمان مجاهدین خلق ایران یا تحت تأثیر سرویس‌های اطلاعاتی خارجی بوده‌اند.

– روزنامه قدس وابسته به آستان قدس رضوی و روزنامه جمهوری اسلامی نیز سازمان مجاهدین خلق را متهم اصلی پرونده معرفی کردند.

– حبیب‌الله عسگراولادی در تحلیلی متفاوت، قتل‌های زنجیره‌ای را کار کردهای طرفدار ترکیه و مخالفان عبدالله اوجالان دانست.

– در ۲۱ دی همان سال، روح‌الله حسینیان در ادعایی خبرساز، عاملان قتل‌ها را از طرفداران جناح اصلاح‌طلب و هواداران رئیس‌جمهور محمد خاتمی معرفی کرد.

– سعید امامی در اعترافاتش گفته بود قتل‌های زنجیره‌ای کار سپاه بوده‌است.

مطالب بالا شبیه مطالبی است که مسئولان نظام در جریان اسید پاشی و حملات شیمیایی نیز بیان می دارند به آن بخش‌ها توجه شود .

بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، در نماز جمعه ۱۸ دی ۱۳۷۷ درباره قتل‌های زنجیره‌ای بعد از اینکه قضیه لو رفت سید علی خامنه‌ای اینگونه بیان داشت تا خود را تبرئه نماید.

«…اما چند نکته را من باید عرض کنم:

اوّلاً این قتلهایى که اتّفاق افتاد، حوادثى بسیار بد، زشت، نفرت‌آور و حقیقتاً در خور محکوم کردن بود.

نکته دوم این است که من باید از وزارت اطّلاعات – از مدیران وزارت، از وزیر و معاونان و مسؤولان، از هیأت سه نفره‌اى که رئیس جمهور براى پیگیرى این حادثه معیّن کردند – تشکّر کنم. اینها واقعاً زحمت کشیدند و حقیقتاً این روزها تجربه سختى را از سر گذراندند.

این شوخى نیست. انسان یک نقطه ضعفى را در پیکره خودش احساس کند، صادقانه آن را با مردم در میان بگذارد و بگوید این‌جایم این اشکال را دارد، این ضعف را دارد.

…البته من به شما عرض کنم که عدّه‌اى در صددند از وزارت اطّلاعات انتقام بگیرند و حالا این بهانه خوبى برایشان شده است!

…نکته بعدى این است که این قضیه تمام نشده است. به نظر ما، این رشته هنوز سرِ درازتر از این دارد. با توجّه به تجربه خودم در زمینه‌هاى گوناگونِ اداره کشور در طول این بیست سال و آشنایى با جریانهاى سیاسى داخلى و خارجى، من نمى‌توانم باور و قبول کنم که این قتلهایى که اتّفاق افتاد، بدون یک سناریوى خارجى باشد؛ چنین چیزى ممکن نیست. این قتلها به ضرر ملت ایران بود، به ضرر دولت بود، به ضرر حکومت بود.

یک گروه داخلى که جزو وزارت اطّلاعات هم باشند، هرچه هم حالا فرض کنید که متعصّب باشند و بناى این کار را داشته باشند، در سطوحى از وزارت اطّلاعات که اهل تحلیلند، امکان ندارد دست به چنین قتلهایى بزنند. این افرادى که کشته شدند، بعضیها را ما از نزدیک مى‌شناختیم. اینهاو…»

دوم:اسید پاشی به زنان در اصفهان

در سال ۹۳ در اصفهان در دورانی که در مورد مسائل امر به معروف و نهی از منکر در مجلس بررسی هایی انجام می شد ، عده‌ای که تا هم اکنون نیز ناشناس باقی مانده اند بنا به دستور، به زنان و دختران بد حجاب باپاشیدن اسید حمله کردند و شبیه همین گفته‌های مسئولان در آن زمان نیز دیده و شنیده می شد و در نهایت کسی به عنوان عامل یا عاملین دستگیر نشد.

به گفته‌های مسئولان و حامیان نظام توجه فرمایید و شباهت آن با سخنان این روزهای مسئولان را مد نظر قرار دهید.

 

پدر سهیلا جورکش یکی از قربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان گفته دو نفر که روی یک موتور سوار بوده و در زمان معینی اقدام به اسیدپاشی می‌کرده‌اند از سوی یک خودروی پیکان حمایت می‌شده‌اند. همچنین او اعلام کرده پلیس از آن‌ها خواسته بود خبر اسیدپاشی بر صورت دخترش را در اختیار رسانه‌ها قرار ندهند.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به سه وزارتخانه دستور داده است که مساله اسیدپاشی‌های اصفهان را پیگیری کنند.

آقای روحانی وزرای کشور، اطلاعات و دادگستری را مامور بررسی اسیدپاشی‌ها کرده و از آنان خواسته است که در جلسه یکشنبه کابینه گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه دهند.

کاری که در همین زمان از این سه وزارتخانه خواسته شده است .

در دیماه ۱۳۹۳، وزیر کشور گفت: همچنان دستگیری عاملان اسید پاشی اصفهان در دستور کار است و تقریبا هر هفته معاون امنیتی وزارت کشور با مسئولان استان اصفهان، نیروی انتظامی تهران و اطلاعات برای دستگیری عاملان اسیدپاشی جلسه دارند.

 بر اساس برنامه‌ها و اقدامات شورای امنیت دستورعمل‌هایی تدوین شد و نیروی انتظامی با جدیت پیگیر دستگیری

عاملان اسیدپاشی اصفهان است. البته عاملان اسیدپاشی‌هایی که پس از اصفهان رخ داد به سرعت شناسایی شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسین ذوالفقاری صبح امروز (شنبه)در حاشیه نشست خبری خود در وزارت کشور درباره آخرین وضعیت پرونده اسیدپاشی اصفهان، اظهار کرد: ما کسانی که مشکل روانی داشته،‌ در معرض طلاق بوده‌اند یا حتی موتورسواران مشکی‌پوش را مورد بررسی قرار داده‌ایم. اکنون ما ۱۹۱ هزار نفر را مورد بررسی قرار داده و به تعداد ۱۰۰ نفری از مظنونان رسیده‌ایم.

شبیه گفته‌های امروز وزارت کشور که ۱۰۰ نفر را دستگیر کرده اند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اقداماتی را که ما در این پرونده انجام داده‌ایم به اندازه صدها پرونده دیگر بوده است. من در حال حاضر نمی‌توانم بگویم این پرونده چه زمانی به نتیجه می‌رسد. یکی از مشکلات ما در این پرونده این است که قربانیان ممکن است یک فردی را شناسایی کنند، اما بعداً نظر خود را عوض کنند.

ذوالفقاری در ادامه با بیان این‌که ما برای به نتیجه رساندن این پرونده جدی بوده و هیچ‌گونه مماشات یا ملاحظه‌ای نداریم، اظهار کرد: وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه با بسیج و نیروی انتظامی هماهنگ هستند. رسیدگی به این پرونده نیز مطالبه روسای سه قوه است. ما به محض این‌که به نتیجه برسیم حتماً اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

ما در حال حاضر به صورت هفتگی گزارش‌های خود را به دستگاه‌های مرتبط ارسال می‌کنیم.

وی در پایان با بیان این‌که در این پرونده تمام فرضیه‌ها بررسی شده است، اظهار کرد: : ما حتی جغرافیای مختلف را بررسی کردیم. البته تاکنون به این نتیجه نرسیدیم که ممکن است این اقدام از خارج از کشور برنامه‌ریزی شده باشد.

چندی پیش از وقوع این حوادث، سید یوسف طباطبایی‌نژاد -امام جمعه اصفهان- در خطبه‌های نماز جمعه اعلام نموده بود:

«مسئلهٔ حجاب دیگر از حد تذکر گذشته‌است و برای مقابله با بدحجابی، باید چوب تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد.»

– حیدر مصلحی ، وزیر پیشین اطلاعات : « عده‌ای از اسیدپاشی اصفهان، فضای سنگین رسانه‌ای را راه‌اندازی کردند که به‌طور دقیق طراحی شده بود و پشت‌صحنه آن هم سرویس‌های جاسوسی هستند. بنده اطمینان دارم

سازمان اطلاعات مخفی بریتانیا (ام‌آی۶) پشت این موضوع است.»

– سرتیپ اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده پلیس ایران از “هفت یا هشت مورد” اسیدپاشی خبر داد اما دیگر مقام‌ها آن را به چهار مورد محدود دانسته‌اند.

– حسین طلا، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: «این اقدام یادآور برخی سناریوهای خودساخته‌ای چون سناریوی کشته سازی خیالی سال ۷۸ کوی دانشگاه و ترور عضو شورای اسلامی شهر تهران در اولین دوره و قتل مرموز ندا آقا سلطان در سال ۸۸ که توسط یک گروه تندروی به اصطلاح اصلاح طلب با همراهی رسانه‌های اپوزیسیون داخل و خارج همراه بود و هر روز یک بار دولت و نظام را با بحران مواجه می‌ساخت است.»

– اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیرو انتظامی: «اگر کسی دستگیر شود و اعتراف کند و ما در این باره به قطعیت برسیم، به سرعت به رسانه‌ها و افکار عمومی اعلام می‌کنیم.»

– رسول زرگرپور، استاندار اصفهان: «تاکنون ۱۰ فرد مظنون در رابطه با حوادث اسیدپاشی استان شناسایی شده اند که پلیس درحال بازجویی از آنهاست.»

– ابراهیم رئیسی، دادستان تهران: « تشویش اذهان عمومی توسط برخی رسانه‌ها در جریان اسیدپاشی‌های اخیر اتهامی است که نمی‌توان در خصوص آن اغماض کرد.»

– احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبر: « از قوه قضائیه می‌خواهم رسانه‌هایی را که بی‌دلیل این جنایت را منتسب به امر به معروف و نهی از منکر کردند تحت تعقیب قانونی قرار دهد.»

– غلامحسین اسماعیلی،رییس کل دادگستری استان تهران: « اسیدپاشی در اصفهان زشت بود و منتسب کردن این اقدام به جریانات ارزشی، بسیار زشت تر بود.»

– حسین ذوالفقاری،معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور: «تاکنون تعدادی مظنون دررابطه با این حوادث دستگیر و تحت بازجویی قرار گرفته اند. طرح این موضوع که انجام این جرم توسط افراد مذهبی و یا با انگیزه مقابله با بدحجابی بوده، نادرست است.»

– حسن رحیمی، دادستان اصفهان: « تعداد بانوانی که اسید به آنها پاشیده شده، دو نفر است. دستگاه قضا مکلف به اجرای قانون است و همه نیز مکلف به تبعیت از قانون هستیم.»

– رسول یاحی، معاون سیاسی،امنیتی استانداراصفهان: « پیگیری‌ها به شدت ادامه دارد.اقدامات امنیتی که برای مقابله و دستگیری عاملان این جنایات انجام شده ،قابل رسانه‌ای شدن نیست.»

– حسین اشتری،جانشین فرمانده نیروی انتظامی: « تاکنون چهار مورد اسیدپاشی داشتیم که با توجه به اطلاعات اولیه به سرنخ‌هایی رسیدیم که امیدواریم با تلاش پلیس این افراد زودتر دستگیر شوند. افرادی که مورد هدف قرار گرفتند از قشر خاصی نبودند.»

– محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین: « اولاً کدام مسلمانی است که نداند این کار جنایت است و به خودش اجازه دهد چنین عمل فجیعی را انجام دهد؟ ثانیاً اگر این عمل زشت کار یک آدم متحجر با کج فهمی از مذهب است، پس چرا زنان هرزه خیابانی با آرایش‌های آنچنانی را رها کرده است و زنانی را که حجاب نسبتاً موجهی داشته اند را هدف قرار داده است؟»

– شهلا میرگلو بیات، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی: « همزمانی این موضوع با بررسی طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس نیز معنی دار است و نشان می‌دهد نقشه دشمنان انقلاب و نظام است. این اقدامات برای ایجاد یک مانع در مسیر اجرایی شدن قوانین مربوط به عفاف و حجاب است.»

– حجت‌الله درویش‌پور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: « بعید نیست که عده‌ای کج فهمی کرده و گمان برده باشند با تصویب این طرح (طرح مجلس برای حمایت از آمران و ناهیان از منکر) هرکاری مجاز خواهد بود، اما این موضوع نمی‌تواند منطقی باشد.»

– احمد سالک، نماینده اصفهان: « هنوز اطلاعات دقیقی درباره نحوه انجام این اسیدپاشی‌ها و تعداد سوءقصدکننده‌ها نداریم اما از عوامل امنیتی و انتظامی انتظار داریم هرچه سریع‌تر این افراد را شناسایی و به مردم معرفی کنند.»

– غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه: « تاکنون کسی در خصوص اسیدپاشی اصفهان بازداشت نشده است،عاملان این امر باید شناسایی شده و تحت تعقیب قرار بگیرند و به اشد مجازات برسند. اطلاعاتی که در برخی از سایت‌ها آمده مبنی بر این که این اقدام برای برخورد با بدحجابی است، به هیچ وجه تایید نشده است»

– کمیل کاوه، رییس حزب الله اصفهان: « حزب الله اصفهان تنها در تذکر لسانی فعالیت می‌کند و محکومیت اسیدپاشی یک مسئله بدیهی است.»

– یوسف طباطبایی‌نژاد، امام جمعه اصفهان: « هیچ آدم عاقلی جنایت اسیدپاشی را تایید نمی‌کند. هر گناهی چه بی‌حجابی و چه گناهان دیگر باید مجازات آن در چارچوب قانون باشد.»

– عبدالرضا آقاخانی، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان: « طبق یافته‌های پلیس، فرد اسیدپاش احتمالا از یک شخصیت ضد اجتماعی رنج می‌برد و با انگیزه مشخص در یک فرصت مناسب با پاشیدن اسید متواری شده است.»

– عباسعلی منصور آرانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: « مجرمان اسیدپاشی از طریق سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه یاری” می شوند.اسیدپاشی در دراز مدت اقتصاد اصفهان را با چالش مواجه می‌کند.»

– احمد بخشایش، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: « اسید‌پاشی‌های اخیر نمی‌تواند کار حزب‌الله باشد هرچند که این جریان در گذشته برای برخورد با «بد‌حجابی» مرتکب اقداماتی شده است.»

به هر حال بعد از گذشت چندین سال و اقدامات سه وزارتخانه و نیروهای سپاه و بسیج و اطلاعات و… هیچ کس به عنوان عامل اسید پاشی شناسایی و دستگیر نشد اما به نظر نگارنده افراد اسید پاش برای حاکمیت مشخص است اما به دلیل نزدیکی به قدرت نباید معرفی شوند .

در نهایت در تاریخ ۲۷ تیرماه سال ۹۷ قوه قضاییه به دلیل پیدا نشدن عوامل اسید پاشی قبول کرد دیه افراد را از بیت المال پرداخت نماید که تعداد آنها گفته می شود ۱۵ نفر بوده اند.

استاندار اصفهان مدتی بعد از این حوادث و پیگیری مردم گفته بود: « تا این لحظه به این مسئله ورود نکرده‌ام» و بعد افزود که «ما مسائل بسیار داریم،آب، اشتغال، محیط زیست و سایر مسائل معضلات از موضوعاتی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»!!

ادامه دارد

 

نظر بدهید