پیام مجامع اسلامی ایرانیان به مناسبت ۸ مارس روز جهانی‌ زن

Mar 8th, 2023 | اطلاعیه ها

تاریخ ایجاد در چهارشنبه, 17 اسفند 1401

 

روز جهانی زن بر شما زنان و مردان مبارک باد

لازمه جامعه ای که می خواهد آزاد و مستقل زندگی کند و رشد بیابد رعایت بدون تبعیض حقوق همه شهروندان است. هرگونه تبعیضی ناقض حقوق از جمله تبعیض بین برابری حقوق زنان با مردان مانع رشد و ضد آزادی است.

هنر، ممکن کردن نا ممکن است، بدین قرار زنان، هنرمند و گشاینده افق بازند. نقش زنان ایران در مبارزه و مقاومت ایرانیان در برابر استبداد به قصد رسیدن به حق حاکمیت، گواه هنرمندی آنان است.

از نیروهای محرکه مقاومت در مقابل استبداد ولایت مطلقه فقیه که با کودتا علیه جمهوری استقرار یافت، مبارزه زنان و مقاومت آنها در برابر اجبارهای تحمیل شده از سوی حاکمیت و نقض آزادیها بود که در این راه بسیاری از آنها متحمل زندان، شکنجه شدند و برخی نیز به شهادت رسیدند. در این روز که به نام زن زیور یافته، یاد وخاطره آنها را گرامی می داریم و خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی می باشیم.

جنبش انقلابی زن، زندگی، آزادی در راستای تداوم این مقاومت، بار دیگر نظام ولایت مطلقه که از همان ابتدای استقرار، زن ستیزی و تبعیض علیه زنان را در دستور کار قرار داده بود را به چالش کشیده است.

حاکمیت می کوشد تا با انواع ترفند ها از حضور زنان در صفوف مبارزه جلوگیری کند.

پیش از این شاهد حمله به بانوان با شعار “یا روسری یا توسری”، اسید پاشی بر روی دختران، ارعاب توسط گشت های ارشاد و آتش به اختیاران “امر به معرف” و… بودیم واکنون با عمل سازمان یافته مسموم کردن بیش از چند هزار دانش آموز دختر با گازهای شیمیایی روبرو هستیم که باعث نگرانی والدین و خانواده ها شده است.

تا استبداد حاکمیت دارد این تبعیض ها و جنایت ها علیه شهروندان ایران به ویژه زنان ادامه دارد. برای رهایی از استبداد، لازم است تا همه ما با اشراف به حقوق و اصالت ندادن به زور، پندار و کردار خویش را حقوقمند بگردانیم و حق حاکمیت بر سرنوشت خویش را مطالبه کنیم تا با استقرار دولتی حقوقمدار، که در آن هیچ دین و مرامی حاکم نیست، تبعیض ها برچیده شوند و در ایران آزاد و مستقل، شاهد رشد برابر شهروندان باشیم.

مجامع اسلامی ایرانیان

۸ مارس ۲۰۲۳ برابر با ۱۷ اسفند ۱۴۰۱

dabirkhaneh@majame.com

 

نظر بدهید