استبداد ولایت فقیه دارد مثل برف آب می شود – جهاگیر گلزار

Dec 21st, 2022 | مقالات

تاریخ ایجاد در چهارشنبه, 30 آذر 1401

 

 

از شروع جنبش بیش از  3 ماه  می گذرد  جامعه اصلاح طلبان موضع موافق مردم نگرفته اند و کوشش آنها در سکوت، بر این است که جنبش با فشار به استبداد باعث قبول تغییر در سر قدرت بگردد  و اصلاحطلبان  بتوانند در قدرت نقشی پیدا کنند . آنها تصور می کنند که جناح راست نظام دوباره آنها را به  قدرت باز گردانند. گزارشات تا امروز نشان می دهد که روش نظام مقابله با خواستهای مردم در بکار بردن خشونت بیشتر است . حمله به زاهدان و شهرهای کردستان و ایذه و دست به جنایتهای مختلف از طرف استبداد خامنه ای نتیجه عکس داده است و اتحاد مردم این مناطق را با دیگر شهروندان در کشور بیشتر کرده است . حمله به شاه چراغ در شیراز  نیز نتوانست اتحاد در بین نیروهای بسیجی و لباس شخصی و نیروهای سرکوب را بوجود آورد و بگونه ای در مقابل جنبش مردم دست به تجمعات اعتراضی بزنند . سخنان شخص خامنه ای  با خانواده های شهدا و بسیجیها بیانگر دادن اعتماد به آنهاست که اگر شما استوار بایستید و از شخص او و ولایت فقیه یعنی نظام،  پشتیبانی کنید در آینده ما یعنی نظام نیز از شما بیشتر پشتیبانی خواهیم کرد و شما بسیجیان و ملایان و سپاهیان امکان زندگی بهتر پیدا خواهید کرد .
در مرحله خشونت بیشتر برای  ماندن بر قدرت تا 23 اذر 494 نفر را کشته اند و تقاضای نظام در گفته های خامنه ای و در اسناد افشا شده از خبرگزاری فارس بر این است که همه با هم بایستی بیشتر اتحاد کرده و فشار را بیشتر کنیم .
مواردی از این بولتن افشا شده جالب است . فیلمی را به شخص خامنه ای نشان داده اند که عمامه ملایی که نماینده مجلس است را شخصی پرت کرده است و او گفته است که از ان نماینده دلداری خواهد نمود . خطاب خامنه ای به بقیه ملایان است که از آنها پشیبانی می کند و آنها نیز پشتیبان نظام بمانند ؟ این اولین بار نیست که به شخص خامنه ای فیلم گزارش  نشان می دهند . در پروند خنجر آجین کردن پروانه اسکندی و داریوش فروهر امده است که فیلم جنایت را به شخص خامنه ای نشان داده اند و او موافق این جنایت و البته دیگر جنایتها در داخل و خارچ کشور بر علیه فعالین سیاسی بوده است .
در گزارشات آمده است که 80 نفر را اعدام کنند . این روند را شروع کرده اند و تعدادی از جوانان را محکوم به اعدام و یا در صدد محکوم به اعدام  با حکم محاربه و افساد فی‌الارض هستند .  یادمان نرود  که رئیسی و نیری و پور محمدی و اشراقی  در 24 مرداد سال 67به دیدار منتظری رفته از او خواسته اند که موافقت کند تا  200 نفر دیگر را اعدام کنند  تا جو را آرام کنند و منتظری در نوار صدا و فیلمی که موجود است ، مخالفت می کند .  امروز می خواهند و دارند همان سیاست را ادامه می دهند .
قابل توجه اینکه در گزارشات آمده است که خامنه ای  در دیدار با «مهدی شب زنده دار»، عضو شورای نگهبان،اعتراضات را «جنگ اسلام و کفر» خوانده و گفته «اگر کسی کاری دستش بر می‌آید و سکوت کند، حرام است.» منظور او بجز اعمال خشونت تمام چه چیزی است که از دستش بر می آید ؟ بیشتر کشتن و یا بیشتر تیر ساچمه ای زدن و یا بیشتر زندان کردن، کدام مد نظر او و نظام مستبد اوست ؟ حرفی از تحول و تغییر و یا دادن راه حل نیست . در واقع استبدادها تولید بن بست در تحول می کنند و راهگشای تحول در استقلال و آزادی نیستند .
جنبشی که فریاد می زند یه دانشجو کم بشه اینجا قیامت می‌شه  و یا شعار یکی کم بشه هزارتا جاش پر می شه، بیان اتحاد و یکپارچگی برای رسیدن به اهداف آزادی آزادی آزادی است .
در بولتن تعداد دستگیر شدگان را تا ابتدای آذر 30 هزار نفر اعلام نموده اند و از این تعداد گزارش شده است که 2500 نفر دانش آموز هستند . آمدن جوانان با سنین پایین در صحنه مبارزه با استبداد بیانگر جو ناراضی خانواده ها از یک طرف و همراهی و هم دلی نوجوانان با افرادی که با سنینی بالاتر در جنبش هستند می باشد .
جالب اینکه 115 نفر از دستگیر شدگان افراد نظامی می باشند . یک دلی نسبت به پشتیبانی از این نظام نه در ارتش وجود دارد و در دیگر ارگانهای نظام  ، به همین صورت می باشد . گزارش می گوید سپاهیان از وضعیت معیشتی خود راضی نیستند .  در گزارش می گوید افراد خانواده های مسئولین نظام نیز دستگیر شده اند .
در بولتن گزارش شده که اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور به دیدار خامنه ای رفته و شخص خامنه ای به او گفته است که اعتراضات قابل کنترل خواهد بود و خود را نبازید . این حرف خامنه ای بیانگر این است که اشتری ابراز نگرانی نسبت به نیروهای خود از یک طرف و از طرف دیگر اتحاد عمومی مردم در کشور کرده است . در غیر این صورت نیاز به این نبوده است که خامنه ای به او بگوید خود را نبازید . این صحبت خامنه ای مرا بیاد صحبت فرماندهان ارتش شاه که مسئول حکومت نظامی بودند ، می اندازد که در جلسه های پایانی خود در مقابل اتحاد و ابتکارات مردم گفته بودند که ما مثل برف آب خواهیم شد .
مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت نیز در دیدار با جانشین فرمانده بسیج، خواستار افزایش حقوق نیروهای یگان‌ویژه نیروی انتظامی شده اند . جدیدا به حقوق بازنشستگان و کارمندان نیروی انتظامی 20 درصد اضافه نمودند که این عمل تولید تورم می کند . و مدیران رسانه ها خواهان افزایش حقوق شده اند . در روزهای پایانی پهلوی اظهاری نیز حقوقها را 700 تومان اضافه کرد ولی سودی نداشت .
یکی از مواردی که قابل توجه است این است که : در این بولتن‌ها اشاره شده است که در  نشست مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت اعلام  گردیده است  که در روز 24 آبان 22 استان در اعتصابات شرکت داشته اند و بین 70 تا 100  درصد اعتصابات به تعطیلی رسیده است .  از میزان اعتصابات 3 روز 14 و 15 و 16 آذر خبر دقیقی در دست نیست ولی خبرها می گوید که اعتصابات پیوستی 24 آبان را داشته و کامیون داران و بعضی از کارگران و کارمندان کارخانه ها نیز به آنها پیوسته اند .
جنبش دارد پیوستگی انقلاب را می یابد و خواسته های مردم  آرام آرام بیانگر تغییر نظام بسوی دمکراسی می باشند  .  راه حل در این نظام غیر قابل تصور است . بنا بر گزارش بالا استبداد سلسله روحانیت دارد مثل برف آب می شود . مهمترین نکته این است که خواسته های در چهارچون دفاع از حقوق همگان می تواند تحول را ممکن نماید . خشونت ابزار استبداد فقیه برای ماندگاری است . استفاده از خشونت از طرف معترضین امکان اتحاد همه مردم را ضعیف و در مواردی غیر ممکن  می کند .  دفاع از خود و خشونت زدایی روش موفقیت یک جنبش در رسیدن به انقلاب است . امر بسیار مهم در پیروزی بر استبداد مقاومت در مقابل استبداد و بکار بردن روشهای جدید برای همگرایی عمومی و دفاع از حقوق همگان است .
انقلاب یعنی تغییر ساختارهای نظام استبدادی . انقلاب یعنی رهایی از استبداد دینی و غیر دینی . انقلاب یعنی ممکن کردن فضای رشد . انقلاب یعنی هر شخص با هر مرام و هر عقیده حق زندگی دارند و همه دارای حقوق برابرند . انقلاب یعنی ممکن کردن امنیت برای همگان .
ایران در راه انقلاب است انقلاب آزادی زنان و مردان برای زندگی در ازادی

 

نظر بدهید