بیانیه شماره ۱۰ مجامع اسلامی ایرانیان؛ در محکومیت لشکرکشی به کردستان و سرکوب شدید جنبش مردمی

Nov 24th, 2022 | اطلاعیه ها

تاریخ ایجاد در پنج شنبه, 03 آذر 1401

هموطنان:

استبداد ولایت مطلقه فقیه حاکم بر ایران، در تکاپو برای گریز از سرنگونی محتوم، تدارک یک ماجراجویی در برون مرز و درون مرز در غرب کشور را می بیند. گزارشهای رسیده از شهر های کرد نشین کشور حکایت از اعزام گسترده نیروهای سرکوب، سلاح های جنگی و خودروهای نظامی به این مناطق، تیراندازی به منازل و اماکن مسکونی، شلیک با گلوله جنگی به معترضین و به شهادت رساند تعدادی از هموطنان معترض دارند. از سوی دیگر، در برون مرز، سپاه پاسداران، در چندین مورد، اقدام به بمباران مقر احزاب کرد ایرانی که در کردستان عراق مستقر هستند کرده است، اخیرا هم،سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه از مردم اقلیم کردستان در شمال عراق خواسته است تا اطراف مقر‌ها و مراکز استقراراین احزاب و گروه ها را تخلیه کنند. بدین ترتیب، وی خبر از ادامه این گونه عملیات را داده است.

رژیم استبدادی ضد انقلاب حاکم بر ایران که استقرار خود را مدیون جنگهای داخلی و نیز حمله صدام حسین و شعله ور شدن جنگ در برون مرز می داند، اینک که مردم ایران، جنبشی حق طلبانه و به دور از خشونت را آغاز کرده اند که پایه های استبداد را سست کرده است، تلاش می کند تا با ماجراجویی و لشکر کشی به شهرها غرب کشور و نیز تجاوز به خاک عراق، از یک سو مردم ، به ویژه احزاب و گروه های کرد را به واکنش خشونت آمیز وادارد و از دیگر سو عراق و در پی آن متحدان آن را به واکنش وادار کندتا با ایجاد بحرانی جدید از مهلکه به در آید . هشدار که، سرویس های امنیتی اسرائیل و سلطه گران مستقر در اقلیم کردستان سعی در تحریک و مسلح کردن گروه هایی تحت عنوان “سازمانهای کرد” و تشویق آنها به عملیات مسلحانه در خاک ایران را دارند تا فضا و وضعیت سالهای ۵۷ و ۵۸ را ایجاد نمایند. گرچه جو و فضای امروز ایران با آن دوره به کلی متفاوت است اما هشیار باید بود که دامن زدن به این بحران و وارد شدن به بازی سلطه گران و ماجراجویی نظام ولایت مطلقه نتایج بس وخیم و عواقب سنگینی را برای، جنبش، کشور و موجودیت آن در پی خواهد داشت.

هموطنان

مجامع اسلامی ایرانیان ضمن محکوم کردن سرکوب شدید معترضینی که در شهرهای ایران، حقوق خویش را مطالبه می کنند و نیز لشکر کشی به کردستان و سایر مناطق کشور و کشتن مردم بی دفاع نسبت به عواقب ماجراجویی نظام ولایت مطلقه هشدار می دهند.

بر هر زن،مرد،پیر و جوان ایرانی که عرق ملی و دغدغه هستی کشور را دارد فرض است تا در یک اجماع ملی، به هر وسیله ممکن، ازتشکیل اجتماعات اعتراضی در شهرها،دانشگاهها، و نیز اعتصاب در ادارات دولتی،کارگاه های تولیدی و صنایع، صدای خود را بلند کرده و به این ماجراجویی اعتراض کنند.

نیروهای مسلح را که تجربه جنگی که پس از چند ماه امکان پایان یافتن پیروزمندانه آن فراهم شد اما تا شکست و سرکشیدن جام زهر، به قصد تثبیت استبداد، ادامه یافت دارند، به عمل به مسئولیت خویش در قبال وطن، استقلال و آزادی و تمامیت ارضی آن، حراست از آزادیها و کرامت ایرانیان فرا می خوانیم. وطن کهن را که در گذر زمان با گذشتن از پیچ و خم های تاریخ، هزاران سال پا برجا بوده است پاس بدارید و آنرا فدای یک مشت مستبد فاسد و خونریز نکنید و در تاریخ، نیک نام و جاودان بمانید. به شهادت تاریخ،دولت ها رفتنی و ملت ها ماندنی هستند، هر چه زودتر راه خود را از راه مستبدین جدا سازید تا در کنارهم،در ایرانی آزاد، مستقل و آباد در صلح و صفا و آرامش اعصاب،زندگی جاودان را به مام وطن هدیه کنیم.

هشدار که بعد از عراق، لیبی و سوریه در برنامه سلطه گران،نوبت شخم زدن ایران توسط جهانخواران، با همکاری مامورانشان چه در برونمرز خواه درون و نیز آنان که بر مسند قدرت نشسته اند نزدیک شده است. بر شما است که با سرپیچی از فرمان سرکوب و پیوستن به ملت، این فرصت را از آنها بگیرید و مملکت را به صاحبان اصلی آن یعنی ملت برگردانید. این در ایرانی آزاد و مستقل و حقوند است که شما نیز در کنار سایر شهروندان از حقوق و کرامت خویش برخوردار می شوید . در خدمت استبداد بودن و سرکوب هموطنان بی دفاع به دور از کرامت انسانی است.

پنج شنبه،۳ آذرماه ۱۴۰۱ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۲

دبیرخانه مجامع اسلامی ایرانیان

dabirkhaneh@majame.com

 

نظر بدهید