بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان در رابطه با کشتار در زندان اوین

Oct 17th, 2022 | اطلاعیه ها

تاریخ ایجاد در دوشنبه, 25 مهر 1401 

با درود به روان پاک تمامی شهدای راه استقلال و آزادی
نظام ولایت فقیه، در مقابل جنبش اعتراضی و حق طلبانه مردم ایران و تداوم آن مستاصل شده است. تجربه نشان داده است که هرگاه این نظام فاسد در استیصال قرار گرفته است برای برون رفت از بحران خود ساخته، فاجعه آفریده است. در سال ۶۷ در پی سرکشیدن جام زهر توسط آقای خمینی، برخلاف تمامی اصول اخلاقی و حقوقی، دست به کشتار زندانیان سیاسی که دوران محکومیت خود را می گذراندند زد و به فرمان خمینی و توسط ناقاضیانی که آقای منتظری “جنایتکاران تاریخی” خواندشان یکی از صفحات تاریک و پر جنایت تاریخ معاصر ایران را رقم زد.
 هموطنان
حادثه آتش سوزی در زندان اوین و نحوه برخورد نظام ولایت مطلقه با آن سئوال بر انگیز است. به علت سانسور حاکم بر فضای سیاسی – اجتماعی ایران اطلاع دقیقی از این حادثه و وضعیت تعدادی از زندان سیاسی و محکومان امنیتی در دست نیست. تناقضات در خبرهای انتشار یافته در رسانه ها و شبکه های وابسته به حاکمیت بر ابهامات حول این حادثه افزوده است. اما،مسئولیت هر گونه بروز اتفاق برای هر یک از این افراد بر عهده حاکمیت مستبد است.
امروز که جنبش حق طلبانه مردم در تداوم خود می رود تا وسعت بیشتری بگیرد، استبداد حاکم و سر سپردگان فاسد او می کوشند تا به هر وسیله ممکن با ایجاد ترس در مردم ونیز انحراف توجه عمومی از اجتماعات، مانع از فراگیری جنبش که منجر به سقوط محتوم آن خواهدشد ،بشوند.
 خشونت حمله به زندان اوین در پی آتش سوزی در آن و تیراندازی به سوی زندانیانی که برای فرار از شعله های آتش به محوطه زندان آمده بودند، کشته و مجروح شدن عده ای از آنها که بنا بر سانسور حاکم  تعداد آنها نا معلوم است نشان از ترس سقوط مستبد دارد.
هموطنان
 امروز، در این برهه زمانی، همبستگی و همدلی تمامی آنانی که دغدغه وطن، استقلال و آزادی آن و سربلندی ایرانیان را دارند، خواه مادی و خواه معنوی لازم و ضروری است. گسترش اعتراضات، وسعت بخشیدن به آن در تمامی شهرها و روستا ها عرصه را بر نظام مستبد تنگ، و توان سرکوب را از سرسپردگان او سلب خواهد کرد.
شما پاسداران، بسیجیان و دیگر نیروهای سرکوب، لختی بیاندیشید،  آنان را که مورد ضرب و شتم قرار می دهید از دختر و پسر ، زن و مرد، از پیر و جوان، خواسته ای جز برقراری آزادی و استقلال و حق حاکمیت ملی، اهدافی که در سال ۵۷ مردم دلیر ایران برای آن انقلاب کردند ،ندارند. حمایت شما از استبداد ظالم که ناقض این اصول و کرامت انسانی خود شما نیز هست شما را در زمره جتایتکاران قرار خواهد داد، به خودبیایید و دست از خشونت علیه هموطن خود که سلاحی جز خون گرم خویش ندارد ،بردارید تا با استقرار ولایت جمهور مردم در ایران آزاد و مستقل در کنار سایر هموطنان زیستی کرامت مند داشته باشید.
 #استقلال- آزادی- جمهوری  #زن-زندگی-آزادی
دبیر خانه مجامع اسلامی ایرانیان- 21 مهر 1401
dabirkhaneh@majame.com
 مجامع اسلامی ایرانیان 

 

نظر بدهید