بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان در رابطه با سرکوب و کشتار در زاهدان و حمله به دانشگاه ها

Oct 3rd, 2022 | اطلاعیه ها

تاریخ ایجاد در دوشنبه, 11 مهر 1401

 

جنبش سراسری و‌ مسالمت آمیز مردم ایران که پس از  جان باختن مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ایرانی در پی دستگیری توسط نیروهای سرکوب گر نظام‌ حاکم بر ایران رخ داد، خواهان اهداف مشروعی همچون استقلال و  آزادی برای همه شهروندان ایرانی است. شعار « زن ، زندگی ، آزادی» و « مرد، میهن، آبادی» بهترین گواه  خواست مشروع زندگی و لوازم آن که قطعا سازندگی و نه تخریب است مردم به اعتراض برخاسته در همه جای ایران است . اعتراضات سراسری ایران با وجود شدت گرفتن موج سرکوب‌ها و بازداشت‌‌های خودسرانه خصوصا دانشجویان همچنان در اغلب شهرهای ایران ادامه دارد.
همزمان، در پی آشکار شدن تجاوز فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چابهار به یک دختر۱۵ ساله جنبشی اعتراضی از سوی مردم در زاهدان شکل گرفت.
این اعتراضات در حالی شدت گرفتند که نیروهای امنیتی و سپاه بلوچستان نگران بودند این مساله به اعتراضات سراسری به قتل مهسا امینی پیوند خورده و شعله اعتراضات گسترده‌ تر و از کنترل خارج شوند.
 همزمان با چهاردهمین روز اعتراضات در برخی از شهرهای ایران، بنا بر برخی گزارشها،در زاهدان شلیک مستقیم از سوی نیرو‌های سرکوب نظام ولایت فقیه به معترضان، تلفات زیادی را برجای گذاشته است (کمپین فعالین بلوچ، تعداد کشته‌‌ها را ۵۸ تن و تعداد زخمی‌‌ها را ۲۷۰ نفر برآورد کرده است، اما تاکید کرده که «این آمار از مناطق مختلف زاهدان همچنان در حال افزایش است.»)همچنین،بنا برخبرها، نیروهای سرکوبگر نظام حاکم برخی اماکن عمومی و‌ خانه‌های مردم زاهدان را آتش زده اند.
در عین حال در جو سانسور و بستن راه‌های اطلاع رسانی، مقامات حکومتی و رسانه های دروغگو ادعا کرده اندکه علت کشته و زخمی شدن مردم در این منطقه، در گیری مسلحانه بوده است.
لازم به یاد آوری است؛ در این زمان که خشم تلنبار شده مردم ایران از بی‌عدالتی‌ها و ظلم نظام ولایت فقیه،به اعتراض آنها و فریاد حق طلبیشان سر باز کرده است، جا دارد که مردم به گروه‌ها و دسته جات وابسته که در بزنگاه‌های حساس، با سعی در خشونت ورزی به یاری نظام استبدادی حاکم می آیند میدان عمل ندهند.
 حمایت افکار عمومی دنیا باعث دلگرمی و مشوق مردم برای تداوم جنبش و پی گیری انقلاب مردم است.  ما تحریم‌های اقتصادی را به ضرر مردم ایران میدانیم و هرگونه کمک رسانی تسلیحاتی و ‌زد و بند سیاسی پنهان با نظام‌ ولایت فقیه را محکوم و‌ از افکار عمومی دنیا تقاضا داریم ‌که نسبت به این جنایت ساکت و بی‌تفاوت نمانند.
مجامع اسلامي ايرانيان ضمن محكوم كردن اين جنايت دهشتناك در زاهدان، حمله به دانشجویان و دستگیری توام با ضرب و شتم آنان به ویژه حمله به دانشگاه شریف و نیز سرکوب جنبش در همه ایران و بازداشت‌های معترضان اعم از زنان و مردان، اعلام می دارند:
۱-تنها راه برون رفت ایران از دایره خشونت، گذر از استبداد به مردمسالاری و استقرار ولایت جمهور مردم با خلع ید از ولایت فقیه، توسط مردم ایران، بدون دخالت بیگانگان است. این امر، به جنبشی همگانی به دور از خشونت و با توسل به دو اصل استقلال و آزادی و رعایت حقوق پنجگانه؛ (حقوق انسان،حقوق شهروندی، حقوق ملی، حقوق جامعه به عنوان عضوی از جامعه جهانی و بالاخره حقوق طبیعت) ممکن می شود.
۲-  باید کوشید و افكار عمومي جهان را نسبت به روش مسالمت آميز جنبش همگاني مردم ايران و روش پرخشونت نظام ولايت فقيه و كشتار سبعانه مردم بيگناه زاهدان، حمله به دانشجویان معترض حتی در صحن دانشگاه ها و ضرب و شتم و دستگیری دانشجویان، و نيز كشتار و بازداشت بيشمار مردم معترض، هشيارکرد تا پشتيباني معنوي افكار عمومي را از جنبش آزادي خواهی و استقلال طلبانه و عدالت خواه مردم ايران جلب نمود.
۳- نسبت به سوء استفاده برخي سازمانها و احزاب تجزيه طلب كه نقش ستون پنجم دشمنان وقدرتهاي خارجي را بازي مي كنند و با علم كردن پرچمهاي جعلي اما ساختگي در تظاهرات ايرانيان خارج ازكشور ، سعي در ایجاد هویتی جعلی و نيز  بهم زدن وحدت جنبش همگاني مردم را دارند هشدار دهیم.از ديد ما اتحاد ملي و سراسري بهترين جواب به هر گونه تجزیه طلبی و عناصر تجزیه طلب است.
۴-زنهار می دهیم كه نظام ولايت فقيه، قصد دارد تا با تحميل خشونت به جنبش مسالمت آميز و خشونت زداي مردم، معترضین را به عكس العمل وادارد، تا بهانه اي براي بكارگيري خشونت در قبال  مردم را در دست داشته باشد و بدین ترتیب سركوب وسيع و قلع وقمع جنبش را “موجه و مشروع” جلوه دهد.
اما ايرانيان كنشگر و فهيم بپاخاسته، همه ترفند ها و القائات جناحين نظام، از تحميل اميد واهی بستن به هرگونه اصلاحات درچارچوب نظام ولايت مطلقه فقيه خشونت طلب،گرفته  تا  “خشونت زا ” قلمداد كردن انقلاب و پرهزينه جلوه دادن مبارزه را بي اثر كرده و با شعار سراسري:
اين آخرين پيامه- هدف خود نظامه
بلوغ سیاسی برای گذر از استبداد را نشان داده اند. جنبش امروز مردم، حرکتی در راستای پی گیری انقلاب ۵۷ اما با درس گرفتن از تجربه است.  حرکت امروز ،ادامه جنبشهای اعتراضی و مطالبات صنفی اقشار و اصناف مختلف زحمتكش؛ کارگران و‌کشاورزان، زنان ومردان، دانشجویان، ‌دانش آموزان و معلمان، بازنشستگان و‌ پرستاران و … به استبداد ولایت مطلقه که در طی بیش از  ۴۳ سال با کودتا علیه جمهوریت و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش،عرصه را بر آنها تنگ کرده بود می باشد.
 ۱۱ مهر ۱۴۰۱ برابر با ۳ اکتبر ۲۰۲۲
 دبیرخانه مجامع اسلامی ایرانیان
dabirkhaneh@majame.com

نظر بدهید