مهران مصطفوی: در رابطه با دستگیری آقای تاجزاده

Jul 10th, 2022 | مقالات

تاریخ ایجاد در یکشنبه, 19 تیر 1401 

 

به دو مناسبت این مطلب را امروز می نویسم یکی بمناسبت خروج آقای بنی صدر از ایران در مرداد سال 60 و دیگری بمناسبت دستگیری آقای تاجزاده توسط عمال خامنه ای. مسلما دستگیری آقای تاجزاده محکوم است و در این محکوم کردن کوچکترین شک و یا کم و زیادی نداریم. از آغاز روش خود را بر دفاع از حقوق همه با هر عقیده ای گذاشتیم و هرگز بخاطر عقاید سیاسی یک فرد از دفاع از حقوق اش چشم پوشی نکردیم. رفتار کسانی که دستگیری ایشان را محکوم نمی کنند و یا حتی از آن نیز ابراز خوشحالی می کنند رفتار ناپسند کسانی است که کوچکترین باوری به حقوق انسان ندارند و در اصل تشنگان قدرت هستند که بیشتر نگرانند کس دیگری مطرح شود. بخاطر این ترجیح می دهند درست در زمان بازداشت بجای دفاع از حق تاجزاده “سوابق” او را مطرح کنند. پس موضع من در اینباره کاملا روشن است و از مبارزه خانم فخر السادات نیز برای آزادی همسرش دفاع می کنم.

حال شاید بپرسید این موضوع چه ربطی به خروج آقای بنی صدر از ایران دارد؟ چند سال پیش یکی از کسانی که خود را از همراهان آقای تاجزاده می دانست با من تماس گرفت و گفت آقای مصطفوی اکنون زمان آن است که بین مبارزانی چون آقای تاجزاده و شما و دوستانتان در خارج از کشور حداقل همراهی هایی بوجود آید. پاسخ دادم می دانید که ما همیشه از حقوق اصلاح طلبان دفاع کرده ایم و در جنبش سبز هم با اینکه با شعار “رای من کو” و جهتی که آقای موسوی پیش گرفته بود موافق نبودیم اما از حقوق آنها بدون ملاحظه دفاع کرده ایم اما من یک سئوال از شما دارم و آن اینست که آیا داخل کشور و اصلاح طلبان نیز می توانند قدمی بردارند؟ پاسخ داد مثلا چکار کنند؟ گفتم ما نیاز به حمایت شما نداریم و نمی خواهیم شما از ما بخوبی یاد کنید. اما برای ساختن دمکراسی نیاز داریم که مردم حقایق را در باره حوادث انقلاب و چگونگی به اینجا رسیدن را بدانند و شما در اینباره یک کار را می توانید بکنید. گفت چکاری؟ گفتم ما آقای خمینی را مسئول این وضعیت می دانیم او به همه خواسته های انقلاب پشت کرد اما من می دانم که آمادگی ندارید از خمینی انتقاد جدی کنید اما میتوانید با کارهای ساده نزدیکی را ایجاد کنید. گفت مثلا چه کاری؟ گفتم مثلا دروغهایی را که خودتان طی این سی و چند سال گفته اید را تکذیب کنید. گفت منظور؟ گفتم دو مورد را فعلا مطرح می کنم می دانید که سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بوق کرد که بنی صدر در جنگ خیانت کرد؟ مسئله شخصی نیست اما خودتان هم می دانید دروغ محض است و برعکس او با دفاع جانانه می توانست در سال 60 به جنگ پایان دهد اما شما ادامه دادید و وضع را به شکست رساندید. آیا حاضرید بگویید در این مورد خلاف حقیقت گفته اید؟ گفتم می دانید چه کسی مسئله خارج شدن بنی صدر با لباس زنانه را ساخت و در مطبوعات ایران مطرح کرد؟ گفت نه. گفتم آقای بهزاد نبوی رئیس آقای تاجزاده این داستان را ساخته است. این دو دروغ رسوا را هم آنقدر تکرار کردید که همه بسیجی ها باور کرده اند. ما که از شما دفاعی نمی خواهیم تنها این دو دروغ را که خود ساخته اید تکذیب کنید تا ببینیم می توان قدمهای دیگر با هم برداریم یا نه. مقدار دیگر با هم گفتگو کردیم و بناشد در تماس بمانیم. اما متاسفانه تا به امروز خبری از تکذیب این دروغها نشد و قدمهای حداقلی نیز برداشته نشدند.

در زیر مصاحبه ای که بهزاد نبوی که وزیر مشاور بعد از خروج آقای بنی صدر کرده است را می آورم. او با دیدگاهی ضد زن برای باصطلاح تحقیر آقای بنی صدر گفت او آزایش کرده و با لباس زنانه از ایران فرار کرد.

 

نظر بدهید