کاوشگر: سپاه پاسداران، دزدان انقلاب، ویرانگران ایران، چپاولگران اموال ملت- بخش چهارم

Apr 14th, 2022 | مقالات

تاریخ ایجاد در پنج شنبه, 25 فروردين 1401

 

پنجم: سردار سرتیپ محسن سجادی نیا

یکی دیگر از سرداران نجس دست که در طول مدت خدمت آنچنان از اموال مردم خورد که قوه قضاییه چاره‌ای به جز دستگیری و اعلام حکم زندان برای او نداشت اما گویا روزها به کار در بیرون از زندان می پردازد و شب‌ها به زندان می رود گفته می شود او در زندان به کار اقتصادی مشغول است و البته برخی از خبرها گویای این مسئله می باشد که او تنها چند ماه زندان از چندین سال حکم خود را گذراند و در بیرون مشغول همان باند بازی‌ها است.محسن سجادی نیا با نام محمود سیف همسرشهرزاد میر قلیخانی بود که کارش خرید‌های خارجی و چاپ اسکناس‌های جعلی دلار و پول یمن بود و…

این ملایری که گفته می شود که به ۲۰ سال زندان محکوم گردید با نگاهی به شرکت هایی که در آن اختیار داشت می توان به میزان وگسترش چنگ اندازی او ویارانش در شرکت‌های دیگر وبر اموال مردم بود.

نام فخری شایگان نیز در برخی از شرکت‌های او وجود دارد که به نظر می رسد با حسین شایگان که از او به عنوان داماد مرتضی رضایی نام برده می شود، نسبت دارد.

به نظر می رسد سجادی نیا از دو کد ملی برای ثبت شرکتهایش استفاده می کرده است. او خود به تنهایی در ۴۰ شرکت وموسسه دخیل ودر بسیاری ازآنها با دیگر همکاران و یاران بهره می برده است.

گفته می شود او صاحب یک شرکت تولید سیگار در ایران و چندین شرکت به صورت ناشناس در خارج از کشور است و اخیرا بنا به شایعاتی از درون زندان برای یکی از همسرانش توانسته یک زین اسب ۸۰ هزار دلاری خریداری کند و برای او به ترکیه ارسال دارد. می گویند او به جز شهرزاد میر قلی خان( که از او جدا شد) همسری در سوریه و همسری نیز در ترکیه دارد .

به شرکت‌های او وتعداد آنها که تحت پوشش امور مختلف خلاف، عمل می کرده اند توجه فرمایید.

۱-عضو هیات مدیره شرکت نارا پروتیین ایرانیان، اعضا افراد زیر هستند:

محسن سجادی نیا به سمت رئیس هیئت مدیره، بهروز دولت زاده به سمت نایب رئیس هیئت مدیره، پرهام روزبهانی به سمت مدیرعامل.

۲-رییس هیات مدیره ارتباطاتی ضحی کیش

۳-رییس هیات مدیره نماسازه آرکا

۴-نایب رییس گروه تخصصی تجارت الماس مبین که اعضا افراد زیر هستند:

علیرضا زهره وند نماینده شرکت گروه توسعه اقتصادی یاس- همان شرکت معروفی که اموال ملت را از طریق شهرداری تهران در دوران قالیباف، به یغما برده اند.

محسن سجادی نیا نماینده شرکت نوین تجارت مبین آرکا

محمد حیدری نماینده شرکت تعاونی اعتبار ثامن الائمه (ع)، نام ایشان نیز در جریان افشای نوار گفتگوی صادق ذوالقدر نیا ومحمد علی جعفری آمده بود.

مرتضی جمشیدیان نماینده

۵-شرکت تجارت الماس مبین، اعضا افراد زیر هستند

مسعود مهردادی، محسن سجادی نیا، عبدالله خیراللهی،

موضوع شرکت:

واردات وصادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی

ترخیص کالا از گمرکات داخلی کشور

تهیه وتوزیع و خرید و فروش و حق العملکاری انواع کالاهای مجاز بازرگانی

شرکت در کلیه مناقصات ومزایدات بخشهای خصوصی داخلی وخارجی وهمکاری و تشکیل مشارکت یا کنسرسیوم با شرکتهای داخلی یا خارجی

انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی وحقوقی خارجی وداخلی

گشایش اعتبار ال سی برای شرکت

اخذ وام واعتبار از کلیه بانکها وموسسات مالی واعتباری بصورت مالی

شرکت در کلیه نمایشگاهها

ایجاد شعب واخذ نمایندگی در داخل و خارج.

و…

به بخشی از عملیات انقلابی این شرکت و دیگر شرکت‌های وابسته به نهاد انقلابی سپاه پاسداران،توجه فرمایید به نقل از مقاله پولشویی و پول شویان، نشریه انقلاب اسلامی در هجرت، پوینده،, ۱۵ آذر ۱۳۹۷

«… خلاصه برنامه‌ای که شهرداری و شورای شهر تهران برای دستیابی به مسیر تأمین پول پروژه‌ها و پرشدن دست سپاه درنظر گرفتند این بود که بر اساس مصوبه شورای شهر تهران

به‌منظور تملک و اجرای پروژه‌های عمرانی شهر تهران از امکانات مالی مؤسسات مالی و اعتباری معتبر در راستای اهداف تعریف‌شده عمرانی شهر تهران استفاده کند که در‌این‌راستا قراردادهایی با ۸ شرکت کارگزاری مانند:

شرکت عمران شهر پایدار

شرکت شهر آتیه

شرکت رسا‌تجارت‌مبین (یاس)

شرکت جهان

شرکت دیدار ایرانیان

شرکت ساختمانی کار

شرکت گوهریاران

شرکت عمران تهاتر شهر

در مقاطع مختلف تنظیم و مبادله کردند.

صرف نظر از نقصان‌ها و ابهامات موجود در مفاد قرارداد تنظیمی، مقرر بوده کارگزاران طرف قرارداد با بهره‌گیری از امکانات مالی خود (نقدی و غیرنقدی) نسبت به پاسخ‌گویی مطالبات طلبکاران شهرداری و همچنین تملک املاک واقع در طرح‌های عمرانی شهرداری با همکاری سازمان املاک اقدام کرده و پس از ارائه اسناد مثبت نسبت به وصول طلب صرفا در قالب ملک یا تراکم اقدام کنند.

این در حالی است که در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد عملا بخش عمده‌ای از اقدامات مذکور صرفا با بهره‌گیری از وجوه نقد شهرداری (وصول چک از مؤدی) و املاک ارائه‌شده شهرداری صورت پذیرفته و ۵ درصد حق کارگزاری نیز از شهرداری دریافت شده که نشان می‌دهد انحراف از قرارداد اولیه وجود داشته و عملکرد کارگزاری زمینه‌ساز فساد، تخلف، تبانی، دلالی و واسطه‌گری شده است.

با توجه به اینکه کارگزاران عملا در ایفای تعهدات بعضا دچار انحراف شده و تعاملات فی‌مابین با مؤدیان شهرداری مشکلاتی را به همراه داشته (از باب مثال معاملات ملکی بین مؤدی و کارگزار بعضا به قیمت غیرمتعارف بدون دخالت و نظارت شهرداری انجام شده یا استفاده از امکانات نقدی و غیرنقدی شهرداری قبل از تسویه با طلبکاران صورت می‌گرفت) این ضرورت احساس شد تا در تعاریف فی‌مابین کارگزار و سازمان املاک و همچنین در تهیه و تنظیم قرارداد بازنگری شود و این‌گونه بود که نجفی در همان ابتدای کار در بخش‌نامه‌ای دستور توقف صدور هولوگرام‌ها و رسیدگی به وضعیت کارگزاری‌ها را داد.

از میان ۸ کارگزار فعلی، وضعیت همه آنها به استثنای شرکت رسا تجارت مبین که با وجود دعوت برای بررسی و رسیدگی مراجعه نداشته‌اند، بررسی شده است. ضمن اینکه به‌دلیل وجود شائبه سوءاستفاده، پرونده شرکت مذکور (رساتجارت‌مبین) که به کارگزاری یاس معروف است، در دادسرای نظامی سازمان قضائی نیروهای مسلح در حال رسیدگی است. ( این شرکت از شرکت‌های وابسته به تعاون سپاه می باشد که اتفاقا سردار مسعود مهردادی ریاست آن و سردار محسن سجادی نیا معاونت آن را بر عهده دارد، که در امور چاپ اسکناس‌های تقلبی یمنی و خرید دوربین‌های دید در شب و وارد کردن چاپخانه مخصوص برای رفع نیاز سپاه و به خصوص سپاه قدس عمل می کردند و در فهرست تحریم قرار دارند ودلیل دستگیری آنها می تواند این باشد که آنها زیاد از حد فاسد شده وگرفتار انواع و اقسام مخدرات و جاسوس بازی‌ها و … گشته بودند.

یکی از اعضای شورای شهر تهران هم که نسبت به وجه قضائی و مخاطب این پرونده شرکت رسا تجارت مبین (یاس) حساسیت دارد و نمی‌خواهد اسم وی آورده شود، به شرق گفت:

کارگزاری رسا تجارت مبین با هدف ورود به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد شد و خود قالیباف در آن حضور داشت اما عیسی شریفی از طرف ایشان در جلسات آن حضور می‌یافت.

و حالا هم یکی از اتهامات شریفی قائم‌مقام سابق شهردار تهران مربوط به همین شرکت کارگزاری و اقدامات آن است که البته تنها ایشان نبودند و از اواخر سال گذشته چند نفر از افراد مرتبط با این شرکت دستگیر شدند.

این عضو شورای شهر ادامه داد: در مراجعه برای صدور پروانه که نقد آن ٢٣ درصد تخفیف دارد شهرداری پول نقد را نمی‌گرفت و مردم را به کارگزاری‌ها معرفی می‌کرد.

چون طبق بخش‌نامه قالیباف پول نقد باید به خزانه می‌رفت و شهرداران مناطق هم نمی‌خواستند پول از دست آنها بیرون برود. در این میان کارگزار هم خود ٢٠ درصد ازاین پول کم می‌کرد و خب برای مالک این ۴٣ درصد تخفیف صرفه داشت. بعد کارگزار این پول را در خرید زیر قیمت و قسطی خانه‌هایی که در طرح‌های شهری بودند، به دست می‌آورد.

وی گفت: از سوی دیگر برای بدهی شهرداری به پیمانکاران هم کارگزاران را دخیل می‌کردند. کارگزار با پیمانکار جلسه می‌گذاشت و اعلام می‌کرد پولی وجود ندارد و وضع شهرداری را هم که می‌بینید، به شرطی پول می‌دهم که اولا از ٢٠ یا ٣٠ درصد از پول کم کنید یا این پول را سه‌ساله می‌دهم یا فلان آپارتمان را به‌جای آن می‌دهم و آنها هم راضی می‌شدند و پولی بابت مابه‌التفاوت در این میان هم به کارگزار می‌رسید. ایجاد این کارگزاری برای این بود که چنین پولی به‌جای اینکه به جیب دیگران برود، برای اهداف مهمی که داشتند به کار برود، ولی بعدا دیدند وضعیت در این کارگزاری از آنچه خود پیش‌بینی کرده بودند فراتر رفته و این‌گونه بود که وارد موضوع شدند.

(نقشه بسیار ماهرانه سرداران دزد محمد باقر قالیباف، عیسی شریفی از یک سو و سرداران محسن سجادی نیا و مسعود مهردادی به گونه‌ای بود که حتی یک ریال از درآمدهای شهرداری تهران و دیگر شهرهای بزرگ ایران وارد خزانه دولت نشود و هر چه خواستند با این اموال انجام دهند که در طول سال‌های مختلف شاید به صدها هزار میلیاردتومان برسد و تنها نوک این کوه یخی را مطرح می سازند و می گویند بین ۱۳ هزار تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است).

مدتی خبرها کم شد تا اینکه خبر دستگیری نهایی شریفی را غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در ١٣ شهریور ٩۶ تأیید کرد و در توضیحی کوتاه گفت: اصل دستگیری درست است و اتهام ایشان مالی است از جزئیات خبر ندارم اگر داشتم هم از بیان آن معذور بودم. پس از این اظهارات تا امروز هنوز جزئیات بیشتری از پرونده شریفی گفته نشده اما باز هم خبر آزادی مشروط او با وثیقه‌ای سنگین از سوی فردی در خارج از کشور اعلام شد.

در این مدت هم افراد مسئول و غیر مسئول زیادی درباره شریفی و حجم تخلفات از ۷ تا ١٣ هزار میلیارد و تا ١٠٠ هزار میلیارد حرف زدند و گمانه‌زنی داشتند، گمانه‌زنی‌هایی که در همان حد شایعه و حرف ماندند. در این میان دسترسی به اخبار صریح و شفاف از آنچه این مدیر ١٢ ساله در شهرداری تهران و زیرمجموعه‌های آن داشته لازم و مهم است که نداریم در حالی که وی فعلا آزاد است و دستگاه قضائی حرفی در این باره نزده است.

(لازم به ذکر است که یکی از شرکت‌های کوچک هشت گانه شرکت شهر اتیه وابسته به بانک شهر بوده که اتفاقا داماد محسن رضایی (احمدی) که خواهرش همسر فرزند محمد باقرقالیباف می باشد از اعضای هیات مدیره این بانک است. مدیر عامل این شرکت مدعی است که در ۲۵ هزار میلیارد تومان، پروژه با شهردار همکاری داشته اند حال ببینید شرکت وابسته به تعاون سپاه که اتفاقا خود قالیباف و شریفی نیز در آن بوده اند تا چه اندازه می توانسته قرار داد سود آور داشته باشد).

در این سال‌ها از ارتباطاتی که شهردار سابق تهران با برخی نهادها داشت مطالب زیادی گفته می‌شد. خبر قرارداد ٢٠ هزار میلیارد تومانی که شهرداری تهران بدون اطلاع شورای شهر با مجموعه خاتم‌الانبیا امضا کرد و بعدها شهردار و مهدی چمران اصرار داشتند فقط تفاهم‌نامه بوده یکی از همین موارد بود که حالا پیروز حناچی معاون فنی و عمران شهردار تهران به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: ٧٠ درصد پروژه‌های عمرانی شهر تحت شرایطی خاص با قرارگاه خاتم الانبیاء بسته شده است.

بنا بر آنچه که در بالا آمد بخشی از درآمدهای سپاه قدس از طریق شرکت مبین سازه پارند و شرکت کارگزاری رسا تجارت مبین یاس(که هر دو شرکت از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت تجارت الماس مبین می باشند که بخشی از مخابرات را به نام تعاون سپاه پاسداران در اختیار دارند و بر اساس اخبار و گزارشات این شرکت به همراه شرکت پردازش تصویر رایان که زیر نظر تجارت الماس مبین بود به دلیل قاچاق مواد تهیه و چاپ اسکناس‌های جعلی موردتحریم قرار گرفته اند در رابطه با دخالت این شرکت (الماس مبین) فعلا به خبر زیر اشارت داده می شود و در آینده بیشتر خواهیم نوشت :

   وزارت دارایی آمریکا دو شرکت “پردازش تصویر رایان” و “تجارت الماس مبین” در تهران را به اتهام دست داشتن در “چاپ پول جعلی” به ارزش بالقوه صدها میلیون دلار تحریم کرده و مدعی شده این دو شرکت بخشی از شبکه‌ای بوده‌اند که محدودیت‌های صادراتی اتحادیه اروپا را برای انتقال تدارکات و تجهیزات لازم برای جعل پول دور می‌زد. این وزارتخانه همچنین محمود سیف و رضا حیدری را مشمول تحریم کرده است. محمود سیف همسر سابق شهرزاد میرقلی‌خان است. این دو نفر در سال ۲۰۰۷ به جرم تلاش برای خرید و انتقال غیرقانونی تجهیزات نظامی از جمله ۳۰۰۰ دوربین دید در شب در اتریش بازداشت و ۲۸ روز زندانی شدند.

   خانم میرقلی‌خان داوطلبانه به آمریکا رفت و در آنجا محاکمه و به پنج سال زندان محکوم شد. او پس از آزادی به ایران برگشت و مدیر روابط بین‌الملل پرس‌تی‌وی و سپس بازرس ویژه رییس وقت صدا و سیما محمد سرافراز شد. او بعدا با فشار سازمان اطلاعات سپاه پاسداران مجبور به خروج از کشور شد و به عمان رفت.

و…»

۶-رییس هیات مدیره صنایع فلزی ایران

۷-رییس هیات مدیره پردیس سبز ملل (در حال تصفیه)

۸-رییس هیات مدیره همراه سیر فردیس،اعضا افراد زیر هستند:

عباسعلی قاسمی نماینده شرکت گروه تخصصی تجارت الماس مبین

محسن سجادی نیا نماینده شرکت رسا تجارت مبین

علی اکبر روشنایی نماینده شرکت ارتباطاتی ضحی کیش

موضوع شرکت:

حمل و نقل درون شهری مسافر به صورت دسته جمعی از طریق اتوبوس، مینی بوس، کامیون و وانت بار و تاکسی و مترو،

واردات وصادرات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی و ترخیص کالااز گمرکات داخلی کشور،

تهیه و توزیع وخرید و فروش و حق العمل کاری انواع کالاهای مجاز بازرگانی،

شرکت درکلیه مناقصات ومزایدات بخشهای خصوصی داخلی و خارجی و همکاری و تشکیل مشارکت یا کنسرسیوم با شرکتهای داخلی یاخارجی

انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی و داخلی،

و…

۹-رییس هیات مدیره رسا تجارت مبین (در حال تصفیه)

به یکی از برنامه‌های این شرکت توجه نمایید:

به گفته محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران، در یک مورد از تعاملات توأم با فساد و تخلف شهرداری تهران و بنیاد تعاون سپاه، در سال ۹۳، در طول یک بازه زمانی کوتاه، معادل ۴ میلیارد دلار از اموال شهرداری تهران به شرکت «رسا تجارت مبین» وابسته به بنیاد تعاون سپاه واگذار شده است.

۱۰-عضو هیات مدیره صنعتی و بازرگانی آوای شرق توس

۱۱-عضو هیات مدیره نماد سازه جنوب

۱۲-نایب رییس هیات مدیره شرکت مبین سازه پارند – یکی از شش شرکتی که در دوران قالیباف همراه با شرکت یاس کارش خورد وبرد اموال ملت به نام کمک به سپاه قدس بود به یکی دیگر از عملیات جهاد، انقلابی، اختلاسی سردار محمد باقر قالیباف و دوستان سپاهی توجه فرمایید:

قرارداد مخفیانه بوستان مادر: یک پرونده جنجالی دیگر درباره شرکت «تجارت الماس مبین»،(شرکت بالاسری رسا تجارت مبین ) پرونده بوستان مادر است. این بوستان هفت هکتاری که در منطقه ۵ تهران واقع شده و ارزش آن ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود، سال ۹۲ به شرکت «مبین سازه پارند» وابسته به «تجارت الماس مبین»به مبلغ ۴۰میلیارد تومان واگذار می‌شود. شهرداری تهران مدعی بود که این شرکت از شهرداری تهران طلبکار است و این ملک تهاتر شده است. این شرکت قرار است «پروژه پردیس نور» با زیربنای ۴۰۰هزار متر مربع را در محل بوستان مادر بسازد.

شرکت «مبین سازه پارند» علاوه بر این پروژه، پنج پروژه بزرگ دیگر را هم در تهران اجرایی می‌کند این شرکت «انقلابی» علاوه بر پروژه مادر، پروژه برج‌های مسکونی ۱۲ بلوکه پردیس در خیابان کاشانی، پروژه نگین ایران زمین در شهرک غرب تهران با ۸۰۰۰۰ متر مربع زمین و پروژه ۱۵۰۰ متر مربعی مجتمع تجاری، اداری خیابان اشرفی اصفهانی و…را در دست اقدام داشته اس. در ماجرای بوستان مادر برخی اعضای شورای شهر معترض شدند، وب سایت جماران هم گزارشی افشاگرانه درباره آن نوشت و قول داد به نهادهای مسئول بپردازد ولی از سال ۹۳تاکنون خبری انتشار نیافته، چون پای سپاه در میان است.

جالب اینکه نمایندگان شورای شهر تهران در جریان این قرارداد نبودند و قالیباف بدون هیچ مصوبه‌ای خود رأسا اقدام به این فروش کرده بود و تا مدتها نمایندگان و دولت در جریان آن نبودند.

۱۳-رییس هیات مدیره توسعه عمران رهاد

۱۴-رییس هیات مدیره همکاران راهپویان همتا

۱۵-عضو هیات مدیره رسام نگار جاوید

۱۶-عضو هیات مدیره صنایع پیشرو تک پارسیان

۱۷-عضو هیات مدیره پردازش تصویر رایان

۱۸- عضو هیات مدیره گروه توسعه اقتصاد آرکا – نوین تجارت ارکا،

اعضا افراد زیر هستند.:محسن سجادی نیا، فخری شایگان، سمیه خانجانی

۱۹-رییس هیات مدیره صنعت پردازان الماس

۲۰-عضو هیات مدیره شرکت افق افروز ایماء

۲۱-رییس هیات مدیره شرکت میعان انرژی رازی

۲۲-عضو هیات مدیره شرکت پردازش تصویر رایان

۲۳-رییس هیات مدیره شرکت آرا تک پردیس

۲۴-رییس هیات مدیره گروه بین المللی توسعه تجارت وحدت

۲۵-رییس هیات مدیره شرکت گلوبال پایمنت سیستم مبین

۲۶-نایب رییس هیات مدیره شرکت پیشگامان خدمات اول مخابرات تهران مبین

۲۷-عضو هیات مدیره مؤسسه بنیاد خیریه فاطر صادق

۲۸-عضو هیات مدیره شرکت مبین تجارت فناور

۲۹-عضو هیات مدیره شرکت دایا اقتصاد پارسیان، اعضا افراد زیر هستند.

محسن سجادی نیا، بهرام اسدی ،شیدا طبیب زاده،بهروز دولت زاده عزیز، محسن پوریانی

۳۰-رییس هیات مدیره شرکت خدمات اول مبین صبا

۳۱-عضو هیات مدیره شرکت ایمن سیستم پرشیا

۳۲-رییس هیات مدیره شرکت افرا موتور، اعضا افراد زیر هستند

محسن سجادی نیا، عبدالله خیرالهی،زهرا صدقی،

۳۳-رییس هیات مدیره شرکت پویا خدمات الماس

۳۴-عضو هیات مدیره مؤسسه پژوهشی تصمیم سازان امین مدیریت

۳۵-رییس هیات مدیره شرکت پیشرو فناوران الماس

۳۶-رییس هیات مدیره شرکت باتیس سازان الماس

۳۷-رییس هیات مدیره صنایع نانو تک آینده

۳۸-رییس هیات مدیره گروه خدماتی نگاه پایتخت

۳۹-عضو هیات مدیره شرکت فناوران مبین خاور

۴۰-عضو هیات مدیره شرکت کورش رایانه پیشرو

۴۱-نایب رییس هیات مدیره شرکت تارا تجارت سپید،اعضا افراد زیر هستند

محسن سجادی نیا،محمد امین سیف ، سید محمد حسین موسوی، مرتضی نیک کار،

موضوع شرکت:

تهیه، تولید، توزیع، پخش، بسته بندی، خریدوفروش، صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی اعم از تجهیزات پزشکی، مکمل، دارو، شوینده و آرایشی و بهداشتی

انعقاد قرارداد با کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی،

اخذ وام و تسهیلات بانکی به صورت ریالی و ارزی از کلیه بانکهای دولتی و خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری، گشایش اعتبارات و ال سی نزد بانک‌ها

اخذ و اعطای نمایندگی‌های داخلی و بین المللی،

ایجاد غرفه و شعب و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی

برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها و سمینارها،

شرکت در کلیه مزایدات و مناقصات دولتی و خصوصی

ترخیص کالا از کلیه گمرکات داخلی و بین المللی

و…

با نگاهی به موضوع همین یک شرکت معلوم می گردد این گروه خبیث در چه کارهایی توانایی ایجاد رابطه و انجام امور را داشته اند، گویا این باند مافیایی در همه بانک‌های خارجی و داخلی و گمرکات و نهادها و شرکتها دست داشته اند و به راحتی می توانسته اند هم وام بگیرند و هم ال- سی ایجاد نمایند و هم اجناس را وارد و صادر نمایند و… تقریبا موضوع کار شرکت‌های مندرج در این مطلب شبیه هم و همه کاره بوده اند.

ادامه دارد

 

نظر بدهید