بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان در اعتراض به ماشین اعدام نظام ولایت فقیه

Jul 15th, 2020 | Non classé

majameماشین اعدام نظام ولایت فقیه ابزار بسط خشونت در وطن گردیده است .

استبدادها خشونت را وسیله سلطه خود بر جامعه می کنند. استبداد بنام دین نیز از آن مستثنی نیست. آقای خمینی که در فرانسه وعده استقرار حق حاکمیت مردم و جمهوری بر میزان عدالت را کرده بود،عهد شکنی کرد و خشونت را بجای وعده های آزادیخواهانه و استقلال طلبانه روش بر قراری استبداد فقیه و سپس ولایت مطلقه آن نمود. “قضا و قضاوت” را به خدمت قدرت حاکم درآورد، دادگاه های انقلاب تشکیل شدند و از همان ابتدا، ماشین اعدام را با دادن حکم نصب جنایتکارانه به مقام “قاضی شرع” که محاکمات چند دقیقه‌ای به راه انداختند، به کارانداخت. این ماشین، همچنان جان می‌ستاند.

استبداد حاکم بر ایران بجای حل معضلات کشور و برقرار نمودن آزادیها و استقلال در تمامی جنبه ها خود معضل ساز است و بانی و باعث تولید انواع معضلات و مخصوصا فقر و خشونت و بی عدالتی می باشد. تولید وحشت و استفاده از بالاترین خشونتها یعنی محاکمات تلویزیونی و شکنجه های روحی و جسمی و زندان و تبعید و اعدام تا امروز روش استبداد فقیه با مخالفان است تا خواست عمومی مردم که زندگی در امنیت است را در نطفه خفه کند .

مجازات اعدام ، ارثیه‌ای از دوران جاهلیت است که توسط فقها درجهت مقابله با پیام پیامبران که پیروی از حق و احترام به حقوق انسان‌ها باشد تهیه و تنظیم شده است. قوانینی که بیانگر حقوق باشند، تجاوز به حقوق اساسی انسان و صدور احکام قضائی غیر قابل جبران، را بشدت و شفافیت کامل ممنوع می‌کنند و اجرای آنها، محل عملی برای سنگدل و متجاوز که مستبد به آنها عنوان قاضی می‌دهد، نمی‌گذارد. از جمله به حکم وجدان به حقوق است که ما با مجازات اعدام مخالفیم.

حکم اعدام برای جوانان وطن تحت عنوان “مفسد فی الارض” که ضد حقوق و منزلت انسانی و ضد دین می باشد را وسیله خشونت برای تحکیم استبداد نموده اند .
حکم حبس، شلاق و اعدام برای سعید تمجیدی، محمد رجبی و امیرحسین مرادی دانشجوی فیزیک المپیادی، نخبه دانشگاه صنعتی شریف و برنده مدال نقره المپیاد دانشجویی نجوم، این سه تن بازداشت شده در جریان اعتراض های سراسری سال ۹۸ و تایید “قضات دیوان عالی کشور” از این احکام ، بیانگر مرگ عدالت در ایران می باشد .
سه روز بعد از تایید حکم اعدام افراد یاد شده ، محمدرضا حبیبی “رییس دادگستری” اصفهان پیش از خطبه های نماز جمعه، نهائی شدن حکم «فساد فی‌الارض» برای8 نفر از شرکت‌کنندگان دراعتراضات دی ۹۶ و آبان ۹۸ را خبر داده  و  هشدار و تهدید نمود که :«آن چه که در سال ۸۸، دی۹۶ و آبان۹۸ اتفاق افتاد» بار دیگر شکل بگیرد، «قاطعانه با آشوب‌گران» برخورد خواهیم کرد .

ربایش  روح الله زم و برگزاری دادگاههای تلویزیونی وحکم اعدام وی و نیز اعدام فردی بخاطر نوشیدن و نگاهداری مشروب الکلی جنایتهایی است برای خفه کردن اراده عمومی مردم .ماشین اعدام سال گذشته بنا بر گزارشان عفو بین الملل در ایران جان 123 نفر را گرفته است .

مصداق بارز “مفسد فی الارض”سردمداران نظام ولایت فقیه و قاضیان فاسد این نظام هستند که ایران را بستر هر نوع خشونت علیه مردم نموده اند .

ما مجامع اسلامی ایرانیان مخالف اعدام و مخالف شکنجه و هر نوع بی حرمتی به انسان و حقوق او می باشیم .

شهروند ایرانی باید بتواند از حقوق خود برخوردار بگردد بنا بر این دولت بایستی زمینه های برخوردار شدن از حقوق را برای شهروندان ممکن نماید . دولت باید مبارزه با تولید خشونت کند و نه اینکه خود سازنده خشونتها باشد . استبداد فقیه اساسش بر بسط خشونت و بی عدالتی است. مانع انسان ایرانی است که بتواند در استقلال و آزادی با کرامت زندگی کند .

جامعه یا باید فقر را بپذیرد و در فقر جان بدهد که در حال حاضر بخش بزرگی از مردم دارند روزانه و بتدریج جان می دهند و یا باید بر نبود استقلال و آزادی و عدالت اعتراض کنند و با جنبش عمومی خواهان تغییر استبداد به دمکراسی و حقوندی بشوند تا   حیات ملی را نجات دهند . ترس استبدادیان نیز از جنبش عمومی است. جنبشهای مردم در چند سال گذشته بیانگر مخالفت مردم با بن بست نظام جهت تحول می باشد و خواست مردم گذر از وضع موجود است .

ما خواهان تغییر نظام حاکم بر ایران هستیم و مدافع برقراری حقوق انسان و حقوق شهروندی و حقوق ملی و حقوق طبیعت و حقوق جامعه ملی ایران به عنوان بخشی از جامعه جهانی هستیم ،تا ایران و ایرانی از روابط خشونت زا آزاد گشته و در مسیر برخوردار شدن از حقوق در عدالت و استقلال و آزادی زندگی نماید . عدالت در همه زمینه ها بایستی محک و ابزار برقراری روابط عادلانه باشد .

ما خواهان آزادی زندانیان سیاسی در کشور هستیم و خواهان توقف هر چه سریعتر اعدامها در کشور می باشیم .

به استبدادیان هشدار می دهیم که عمر استبدادها کوتاه است و ازشما سوال می کنیم که در فردای ازادی در پیشگاه ملت و در دادگاه صالح و عادل به مردم و خانواده های اعدام شدگان چه پاسخی خواهید داشت ؟

مجامع اسلامی ایرانیان – 24 تیرماه 1399

dabirkhaneh@majame.com

نظر بدهید