صدارت : نمایش سکولاریزم و احترام به حقوق بشر توسط آقای ترامپ!

Jun 3rd, 2020 | مقالات

Sedarat-Ali-1علی صدارت : نمایش سکولاریزم و احترام به حقوق بشر توسط آقای ترامپ!

دقایقی پیش، ارتش امریکا وارد محوطه کاخ سفید شد!

پلیس منطقه و پلیس ارتش و سایر قوای امنیتی و انتظامی و نظامی، مردم را از خیابان‌های اطراف کاخ سفید، با پرتاب گازاشک‌اور و شلیک گلوله‌های پلاستیکی، بیرون کردند!

بعد از قرق کردن خیابان‌ها، آقای ترامپ قدم‌زننان در مقابل کلیسا نزدیک کاخ، ایستاد و یک کتاب (از او پرسیدند «آیا آن انجیل متعلق به شما است؟» و او جواب داد «این یک انجیل است!») را به دست گرفت و چند دقیقه‌ای در پزهای مختلف، جلوی دوربین‌ها ایستاد!

سپس از چند نفر از نزدیکان هم خواست که در کنار او بایستند تا باز هم عکس و فیلم گرفته شود!

کشیش واشنگتن گفت عمل ترامپ را تایید نمی‌کند و او بدون اجازه این کار را کرده و اصلا کسی از قبل نمی‌دانست که ترامپ چنین تصمیمی دارد!

مدت تمام این نمایش، از چند دقیقهٌ کوتاهی بیشتر به طول نیانجامید!

قبلا گفته شده بود که جمعه شب (سه شب پیش) آقای ترامپ از ترس تظاهرکنندگان به سنگری که در زیر منطقه کاخ سفید قرار دارد، فرار کرده بود! و به این دلیل، در این سه روز گذشته، رئیس جمهور امریکا، مورد تمسخر قرار گرفته بود و منابعی در کاخ سفید، به خبرنگار سی‌ان‌ان گفته بودند که پیاده رفتن ترامپ به کلیسا، برای کسب آبرو بوده است!

بعد از چند لحظه که عکس‌ها را گرفتند، همه به سمت کاخ براه افتادند و کتاب به کس دیگری داده شد!

لازم به تذکر است که ترامپِ انجیل به دست در مقابل کلیسا، اصلا به دعا و یا هر شکل دیگر از مراسم دینی، نپرداخت و دعا نکرد فقط عکس گرفت و رفت!

لازم به تذکر است که امریکا، گویا یک کشور سکولار است!

لازم به تذکر است که معاون ترامپ، آقای مایک پنس، قبل از شروع جلسه کارگروهش برای مقابله با کووید۱۹، کارمندانش را به دعا خواندان جلوی دوربین‌ها واداشت!

ترامپ قبلا گفته بود که فرمانداران ایالت‌ها، باید با نمایش زور، خیابان‌ها را به سلطه خود در آورند!

قبل از حرکت به سمت کلیسا، رئیس جمهور امریکا در مقابل دوربین‌ها در یک کنفرانس خبری، اعلام کرد که فرمانداران ایالت‌های امریکا، باید به این بحران پایان دهند وگرنه او ارتش را به آن مناطق اعزام خواهد کرد!

این یادآوری لازم است که طبق قوانین امریکا، ارتش فقط با درخواست ایالت‌ها می‌تواند به آن مناطق فرستاده شود، و نه با تصمیم حکومت مرکزی!

در حالی که در برنامه زنده در شبکه‌های خبری منتشر می‌شد، و درست همان لحظاتی که ترامپ گفت به حق اعتراض مردم و تظاهرات احترام می‌گذارد، صدای شلیک‌ها شنیده می‌شد!

درست در همان لحظات که ترامپ از مجاز بودن تظاهرات سخن می‌راند،  قوای سرکوب در شهرهای ایالات مختلف، تظاهرکنندگان را که دست‌های خود را به علامت تسلیم بالا گرفته بودند، در برنامه‌ای که به طور زنده منتشر می‌شد، با خشونت برخورد می‌کردند!

بعد از این مختصر گزارش از امریکا، «بزرگترین قدرت دنیا» با هم‌وطنان خود گپی بزنیم:

نظر هموطنانی که « اسلام‌ستیزی» را با «لائیک»  و «سکولار» بودن عوضی گرفته‌اند، بخصوص همان‌ها که در عین حال به امامزاده کاخ سفید، عریضه می‌فرستند، و یا به ضریح دولت دینی اسرائیل دخیل بسته‌اند، و مرتب مشغول گدایی برای پول و امکانات و… سایر دخالت‌ها در امور میهن ما هستند، در مورد دولت امریکا عموما، و آقای ترامپ خصوصا چیست!؟

نظر هموطنانی که ادعای طرفداری از حقوق بشر را دارند، و به این دلیل! از قدرت‌های خارجی، بخصوص امریکا! برای احقاق حقوق ایرانیان!، گدایی پول و امکانات و انواع پشتیبانی‌ها را میکنند، در مورد تبعیض‌ها و تجاوزهای دولت امریکا به حقوق مردم امریکا چیست!؟

علی صدارت

https://alisedarat.com

دوشنبه ۱۲خرداد۱۳۹۹ برابر با اول جون۲۰۲۰

 

نظر بدهید