ج. پاکنژاد: خیانت اکتبر سور پرایز و توییت حسام الدین آشنا!

Jul 11th, 2019 | مقالات

october surpriseتوییت مشاور حسن روحانی خطاب به ترامپ: می‌توانیم دوباره یک رئیس جمهور آمریکا را سرنگون کنیم

 سایت فرارو توییتی را از مشاور حسن روحانی  انتشار داده است که وی طی آن بار دیگر به نقش خیانتبار ملاتاریا و تاثیر آن بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا اعتراف کرده است. «  حسام الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری با یادآوری سرنوشت جیمی کارتر به ترامپ به او اخطار داد و در توئیتر نوشت: ما درگذشته یک رئیس‌جمهوری آمریکا را سرنگون کرده‌ایم و می‌توانیم این کار را دوباره انجام دهیم. ترامپ می‌تواند با گوش کردن به سخنان پمپئو به ریاست جمهوری یک دوره‌ای خود پایان دهد. یا به تاکر کارلسون (مجری فاکس نیوز) گوش دهد و می‌توانیم وضعیت متفاوتی داشته باشیم.

اخطار آشنا به ترامپ مورد توجه خبرگزاری فرانسه قرار گرفته است.»

اشاره حسام الدین آشنا به ماجرای اشغال سفارت آمریکا و به گروگان گرفتن اعضای آن در تهران و معامله پنهانی بر سر آنها، با ریگان و بوش، نامزدهای ریاست جمهوری و معاونت ریاست جمهوری در انتخابات سال 1980 آمریکا است. این معامله‌ سبب شکست کارتر و پیروزی ریگان شد و همان است که بنی‌صدر از سویی و دوستانش و محققان امریکایی از جمله روبرت پاری از سوی دیگر، آن را از پرده بیرون انداختند و این افتضاح بزرگ، «اکتبر سورپرایز» نام‌گرفت. از آن پس، نیز، در هر اکتبر پیش از انتخابات ریاست جمهوری، «اکتبر سورپرایز»ی که سبب انتخاب یکی از نامزدها می‌شود، موضوع رسانه ها است. این اعتراف، اعتراف دیگری از رشته اعتراف ها توسط مقامهای رﮊیم ولایت فقیه است.

   در خور یادآوری است که در 13 آبان 1358 افراد سپاه در پوشش دانشجویان «پیرو خط امام »، با بالا رفتن از دیوار سفارت آمریکا در تهران، سفارت را اشغال و اعضای آن را به گروگان گرفتند. این ماجرا آغاز یک رشته بحران سازیها بود. از سویی ملاتاریا برای استقرار استبداد خویش، به گروگانگیری نیاز داشت و از سوی دیگر، در امریکا، دستگاه حاکمه امریکا نیاز به وارد کردن ضربه‌ای هرچه شدیدتر داشت تا که روانشناسی انزوا طلبی ناشی از شکست در جنگ ویتنام، به روانشناسی تهاجمی بدل بگردد. این دو نیاز، طراحی گروگانگیری در امریکا و اجرای آن در ایران را ممکن کرد. بنا بر تحقیقات انجام گرفته، طرح گروگانگیری نه در تهران که در آمریکا، در جلسه‌ای با حضور کیسینجر،راکفلر و شماری از کادرهای تصفیه شده سیا توسط کارتر، تهیه شده‌است. اشرف پهلوی به نزد این دو رفته و از آنها خواسته است شاه سابق را به امریکا بیاورند. آوردن شاه سابق به امریکا، دست‌آویز لازم را برای اجرای طرح گروگانگیری فراهم آورده‌است. این طرح، در تهران، تحت پوشش “جنبش خودجوش” دانشجویان پیرو خط امام»، در واقع، بدست سپاه به اجرا درآمده است. این طرح دو هدف داشت که هر دو محقق شدند: تغییر روانشناسی آمریکائیان و یافتن روحیه تهاجمی، در امریکا، و استقرار استبداد بنام دین و مانع بر قراری مردمسالاری در ایران بر اصول استقلال و آزادی و دیگر اصول اعلان شده توسط خود خمینی در پاریس، بنابراین، برجاماندن نظام سلطه در منطقه .

   پس از اشغال سفارت، سلسله ملاقاتهایی بین نمایندگانی از حزب جمهوری اسلامی- به رهبری بهشتی، رفسنجانی، خامنه‌ای – با شرکت احمد خمینی، بنابراین، تحت نظر خمینی – با نمایندگانی از سوی ریگان و بوش ،نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و معاونت آن، انجام گرفت. در اکتبر 1980، توافق محرمانه‌ای بعمل آمد. بنابر آن، گروگانها تا بعد از برگذاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، رها نمی‌شدند و نشدند. در نتیجه، کارتر شکست خورد.

   علیرغم هشدار نسبت به عواقب خطرناک این ماجرا که از سوی جانبداران استقلال و آزادی به ویژه آقای بنی‌صدر نخست، در مقام سرپرست وزارت خارجه و سپس در مقام ریاست جمهوری و باوجود تجاوز نظامی عراق به ایران، حل مشکل با حکومت کارتر، تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری به تأخیر انداخته شد. با پیروزی ریگان و بوش، نوبت نقره داغ کردن ایران توسط کارتر شد و خود او گفت: نقره داغ چنان شدید شد که دلم به حال ایرانی‌ها سوخت. این نقره داغ بنا بر قراردادی انجام گرفت که معروف شد به قرارداد الجزایر. زیرا حکومت این کشور واسطه بود. امضاء کننده‌ها که خود آن را خیانتی همانند خیانت وثوق‌الدوله، امضاءکننده قرارداد 1919، توصیف کرده‌اند، بهزاد نبوی و رجایی بودند. در لحظه ادای سوگند توسط ریگان به عنوان رئیس جمهور آمریکا،گروگانها به سان هدیده‌ای به او تقدیم شدند.

اینک حسام الدین آشنا، مشاور حسن روحانی خیانتی را یاد آور میشود که سرنوشت ایرانیان را تغییر داد. خیانتی که آقای خمینی و دستیارانش با باز سازی استبداد مرتکب شدند و مردم را از رسیدن به یک نظام مردمسالار و زیستن به عنوان انسان آزاد، مستقل و حقوقمند که طی یک قرن برای رسیدن به آن مبارزه کردند باز داشت.

     از آن زمان تا امروز، مردم ایران همچنان دارند بهای کمرشکن گروگانگیری را می‌پردازند. تا استبداد فرآورده اجرای آن طرح خائنانه برجاست، بها را که همچنان سنگین‌تر می‌شود، باید پرداخت.

نظر بدهید