بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان در رابطه با سفر حسن روحانی به فرانسه

Nov 13th, 2015 | Non classé, اطلاعیه ها

با وجودی که حسن روحانی در یک انتخابات مهندسی شده که در آن مردم ایران حق آزاد انتخاب کردن و انتخاب شدن را نداشتند بر مسند ریاست اجرائی کشور رسیده، از سوی دولت فرانسه با تکیه بر توافق نامه وین به پاریس دعوت شده است. انتخاب وی از سوی مافیای نظامی- مالی حاکم بر ایران ،دو هدف کلان برون مرزی و درون مرزی را مد نظر داشت: نخست، به کمک منش نزدیک او با غرب – امریکا را کدخدای جهان خواند – و اعتمادی که سلطه گران می توانستند به او داشته باشند پایان دادن به تحریم ها در پی بحران هسته ای که دیگر ادامه آن از جنبه اقتصادی برای نظام نا ممکن شده بود و دیگری کنترل نارضایتی داخلی و حذف نیروهای مستقل و مخالف و رقبا در تقابل قوا و منازعات داخلی.

 در داخل اما، توافق نامه  وین و پایان بخشیدن به بحران هسته ای که علیرغم دعواهای زرگری بین موافقان و مخالفان برجام که به قول صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و از امضا کنندگان برجام که خطاب به حسینیان ،”نماینده” مجلس و از مخالفان آن گفت، دعوای ما بازی سیاسی بود، سندی رسوا و  نمایشی  از نقض حقوق ملی ایرانیان است. علاوه بر این توافق، که هنوز مردم از کم و کیف آن اطلاع درستی ندارند و صد و پنج تعهد را بر عهده ایران می گذارد، تعهد نامه وین توافق های محرمانه جانبی، از جمله عدم مداخله برای تغییر نظام در ایران از سوی قدرت های جهانی، و به نوعی تضمین بقای رژیم ولایت مطلقه فقیه و نقش دادن به آن در بحران منطقه به خصوص در سوریه و عراق که خود  این قدرت ها نیز  با مداخلات خود از عوامل به وجود آمدن  آن می باشند  را شامل می شود.

   در این حال،از هنگام ریاست جمهوری روحانی که با شعار اعتدال و بر قراری حقوق شهروندی  همراه بود، به موازات نزدیکی با قدرت های سلطه گر، وضعیت نقض حقوق بشر و حقوق شهروندی ایرانیان وخیم تر شده است. تعداد اعدامها افزایش یافته است، به گزارش عفو بین الملل در سال 2014  بیش از 700نفر از جمله چند کودک اعدام شده اند، هم چنین بنا بر گزارش  همین سازمان دستگاه قضایی در ایران از ابتدای ژانویه ‌۲۰۱۵ تا ماه ژوئیه یعنی در طول شش ماه، ۶۹۴ نفر را اعدام کرده است. عفو بین‌الملل این آمار را “بهت‌آور” توصیف کرد. این آمار، ایران را در رده های نخست اجرای مجازات اعدام قرار داده است .سرکوب فعالان رسانه ای، بازداشت دگر اندیشان و روزنامه نگاران و سانسور وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها وارد مرحله جدیدی شده است.

با این حال دولت فرانسه همانند سایر دولتهای در خدمت نظام سرمایه داری که هدفی جز حفاظت از منافع سرمایه را ندارد با چشم پوشیدن بر تمامی این موارد که نقض آشکار حقوق بشر است پذیرای حسن روحانی که از نظام سرکوبگر ولایت مطلقه فقیه  نمایندگی می کند شده است . آقای والس، نخست وزیر سوسیالیست فرانسه در مصاحبه ای که با رادیو آر ام سی( RMC )داشت از جمله دعوت از حسن روحانی را در سود منافع اقتصادی فرانسه خواند و امید وار بود که این دیدار به اقتصاد بیمار فرانسه کمک نماید.

مجامع اسلامی ایرانیان، گرچه آگاه است و بنا بر تجربه  آموخته که امروز حقوق بشر ابزار و وسیله کار قدرتهای سلطه گر شده است و هر وقت لازم آید از آن بر علیه و  یا برله دیکتاتور ها استفاده می کنند، اما لازم میداند ضمن آگاه کردن افکار عمومی به خصوص شهروندان فرانسوی که دولتشان میزبان رئیس یکی از نظامهای   استبدادی ناقض حقوق بشر است،خاطر نشان کند که سوء استفاده از ضعف حاکم بر نظام ولایت فقیه، خود نقض حق استقلال مردم ایران است. بنابراین:

1-      هر گونه قرار دادی که ناقض حقوق ملی ایرانیان باشد  را محکوم می نماید.

2-      سرنوشت مردم ایران باید به دست خود مردم ایران رقم بخورد ،بنا بر این با هر گونه مداخله در امور داخلی ایران مخالفیم. تجربه های اخیر در عراق و لیبی و سوریه و مصر  از یک سو و تونس از دیگر سو نشان داده است هر گاه خود مردم در صحنه حاضر باشند، دمکراسی و حاکمیت ملی استقرار می یابد، و هرگاه قدرت های بیگانه از طریق گروه ها و سازمان های وابسته نقش بیابند، در وهله اول مردم از صحنه خارج و در مرحله بعدی، سلطه کامل و مستقیم بیگانگان جای حاکمیت استبدادی را می گیرد و خشونت را افزایش می دهد.

مجامع اسلامی ایرانیان –  11نوامبر 2015

نظر بدهید