علی صدارت : پیشنهاد جنبش خودجوش تحریم “انتخابات” در چند پیام کوتاه – قسمت 2

May 4th, 2017 | مقالات

Sedarat Ali 3علی صدارت -تاثیر تحریم “انتخابات” بر قوای سرکوب و امنیتی

26 فروردین 1396 برابر با شنبه 15 آوریل 2017

در عصر حاضر، هیچ دولتی بدون مشروعیت از ملت، نمی‌تواند در عرصۀ ملی و بین‌المللی، به حیات خود ادامه دهد.

در داخل کشور، رژیم مجبور است بیش از همه، به قوای انتظامی و اطلاعاتی و سایر عوامل سرکوب بباوراند که اکثر مردم خواهان بقای این نظام هستند و آنهایی که در اعتراضات و اعتصابات شرکت می‌کنند، اقلیتی بیش نیستند و باید سرکوب شوند. هرچه تعداد شرکت‌کنندگان در “رای‌گیری”ها بیشتر باشد، میزان سرکوب‌ها، وسیع‌تر و خشن‌تر می‌گردد. ولی چنانچه هم‌وطنان با تحریم “انتخابات”، حوزه‌های “رای‌گیری” را خالی بگذارند، انزوا و در اقلیت بودن جانیان و فاسدانی که ایران را ویران کرده‌اند، به وضوح نمایان می‌گردد. در این‌صورت است که سرکوب‌گران، در اجرای فرمان فرماندهان خود مردد می‌شوند و از ترس و واهمه آنها برای بازگشت به آغوش ملت، کاسته می‌شود و بدین ترتیب اسلحه در دست سرکوب‌گر، بی‌اثر می‌گردد و مقامات ارشد قوای سرکوب، پیوسته ناتوان و ناتوان‌تر می‌شوند.

یادآوری اینکه رژیم طی دهه‌های اخیر، در اعمال سرکوب ناتوان‌تر شده و می‌شود، لازم و مهم است.

بیاد بیاوریم که در فاجعۀ ملی کشتارهای دهۀ 1360، هم‌وطنان ما را به جرم “مفسد فی‌‌الرض” کشتار می‌کردند و امثال آقای لاجوردی، بی محابا وکلایی را که مایل به دفاع از حقوق زندانیان سیاسی بودند را، به  همین جرم، تهدید می‌کرد، تا مبادا کسی حتی در چهارچوب قوانین همین نظام هم جرات دفاع از زندانیان را پیدا نکند.

اما ملت ایران به تدریج انزوای این رژیم را به افکار عمومی بیشتر نشان دادند و پیوسته از مشروعیت نظام کاسته شد بطوری که در دهۀ 1370 یکی از مخوف‌ترین مهره‌های رژیم، آقای سعید امامی دستگیر و شکنجه و “خودکشی” شد! و آقای لاجوردی در همین دهه، معزول شد و به قتل رسید. مردم با طرد بیشتر فاسدان حاکم بر میهن، انزوای نظام را برای عوامل سرکوب بیشتر نمایان نمودند به شکلی که در دهۀ 1380 آقای سعید مرتضوی، اولا نتوانست به اندازۀ جنایت‌کاران پیشین خود خشونت اعمال کند و ثانیا خود را ملزم دید که برای امنیت خویش، از گفتگوهای خود با افراد دیگر و دستورات صادره از طرف آنها و نیز جنایات و فسادهای پشت پرده، سند و مدرک تهیه کند که به سرنوشت آقایان لاجوردی و امامی، گرفتار نگردد.

و اما در زمان حاضر و در دهۀ 1390، قدرت رژیم در مدیریت تمام امور کشور، به صفر میل می‌کند، و دستگاه امنیتی و انتظامی و سرکوبگر، از این قاعده نمی‌تواند مستثنی باشد.

بدین ترتیب، علم کردن جنایت‌کار دیگری برای خشونت‌گستری و سرکوب، برای رژیم، مشکل‌تر و اشکال‌آفرین‌تر شده است.

عدم کفایت و لیاقت و فساد و سو مدیریت و…. در این نظام، در کلیۀ زمینه‌های مدیریت خرد و کلان، به وضوح مشهود است و عرصۀ اطلاعاتی و امنیتی و انتظامی و سرکوب و…. نیز مانند سایر امور کشور، در اثر فساد و بی‌انگیزه‌گی عوامل آن، ناکارآمد شده است.

به علت خارج شدن قلمروهای بیشتری از تصرف رژیم، و ابراز وجود بیشتر از پیشتر مردم، رژیم، بیش از پیش، مجبور به عقب‌نشینی گشته است.

با تحریم “انتخابات” و با خالی گذاشتن شهرها و خیابان‌ها در روز “رای‌گیری” از اینکه به دست خود به این نظام مشروعیت بدهیم، بپرهیزیم و به کسانی که از بد روزگار خود را در قوای سرکوب، اسباب دست جانیان و فاسدان کرده‌اند این پیغام را بدهیم که انزوای این رژیم، بیش از پیش است و آنها را به سرپیچی از شرکت در قتل و جنایت و فساد بخوانیم و از آنها هم دعوت کنیم که در ساختن سرنوشتی بهتر، با بقیۀ هم‌وطنان، همراه شوند.

https://t.me/sedaratMD/94

https://youtu.be/g8fKXBHUzfo

@

علی صدارت: با تحریم “انتخابات” و با خالی گذاشتن شهرها و خیابان‌ها در روز “رای‌گیری” از اینکه به دست خود به این نظام مشروعیت بدهیم، بپرهیزیم.

28 فروردین 1396 برابر با 16  آوریل 2017

https://t.me/sedaratMD/96

@

نامزد شدن  آقای رئیسی برای ریاست جمهوری:

دوشنبه 28 فروردین 1396 برابر با 17 آوریل 2017

آقای ابراهیم رئیسی که از اعضای هیئت مرگ و از مسئولان فاجعه ملی کشتارهای دهۀ 1360 و اوج آن در سال 1367 است، نامزدی خود را برای مقام ریاست جمهوری، اعلام نمود.

وی گفته است که به این دلیل نظرش را برای نامزد شدن عوض کرده که گویا مشاهده نمودن دردها و رنج‌های مردم و دعوت وسیع اقشار مردم و نخبگان از او، باعث شد که نظرش را تغییر دهد و برای نامزدی مقام ریاست جمهوری، ثبت نام کند. وی در ادامه می‌پرسد که چرا ایران با داشتن این همه منابع سرشار و استعدادهای انسانی، و علی‌رغم رهنمودهای مقام معظم رهبری!!! این همه مشکلات اقتصادی دارد.

ما مردم ایران واقعا باید کلاه خود را قاضی کنیم و از خود بپرسیم که ما چه رفتاری از خود بروز داده‌ایم که کسی که به قول مرحوم منتظری، جنایت‌کار تاریخ است، به خودش اصلا اجازه این را بدهد که برای ریاست جمهور ما مردم، نامزد شود و چطور است که این آقا برای جنایت‌هایی که کرده است، محاکمه و رد صلاحیت نمی‌شود که هیچ، بلکه گویا قرار است توسط همین مجلس خبرگانی که بعضی از ایرانیان با تحریم نکردن انتخابات آن، به اعضای “منتخب” مجلس خبرگان مشروعیت و اعتبار بخشیدند که این چنین کسی را به مقام رهبری در رژیم ولایت مطلقۀ فقیه برساند.

باید به تکرار یادآور شد که دلیل اینکه اقتصاد ایران، در وضعیتی فاجعه‌آمیز قرار دارد از جمله این است که آقای خمینی در مقام ولایت فقیه و در جواب کسانی که تلاش در ساختن اقتصادی شکوفا در وطن را داشتند، گفت: “اقتصاد مال خر است” و این یکی مقام ولایت، اقتصاد تولیدمحور آقای بنی‌صدر را به نام خود مصادره کرد و نام آن‌را “اقتصاد مقاومتی” غافل از این‌که، حتی بهترین برنامه‌های اقتصادی، در یک نظام دیکتاتوری ولایت مطلقۀ پرفساد و با مقامات رانت‌خوار بی‌کفایت و بی‌درایت، در این نظام اصلاح‌ناپذیر، قابل اجرا نیست.

بد نیست به آقای رئیسی یادآور شویم که هزارها استعدادهای انسانی ایران را، امثال شما، یا زندانی و شکنجه و اعدام کردید، و یا در جامعه منزوی و بیکار نمودید و یا از ایران، فراری دادید!

تا بعضی از ما مردم ایران، با دست خود، به این نظام مشروعیت می‌دهیم، باید انتظار توهین‌ها و تحقیرهای بیشتر از این هم باشیم.

تا وقتی که ما مردم به کمک هم‌دیگر، در جنبش خودجوش فعال خودداری از دادن مشروعیت و دادن اعتبار به این رژیم، هرچه گسترده‌تر مشارکت نکنیم، بعد از بد، گرفتار بدتر، و باز گرفتار بدتر و بازهم گرفتار بدتر از آن و…… از آن خواهیم شد.

https://t.me/sedaratMD/98

@

جواب به سوال‌هایی که از ایران فرستاده شده است. در انتشار ما را یاری فرمایید. منتظر نظرات و سوالات بیشتر هستیم

29فروردین1396 برابر با 18 آوریل 2017

https://t.me/sedaratMD/101

@

تایید موفقیت‌آمیز بودن روش جنبش‌ خودجوش‌ فراگیر تحریم جهت گذار خشونت‌زدا به مردمسالاری در گزارش پژوهشی در مؤسسه بروکینگز

29فروردین1396 برابر با 18 آوریل 2017

نظر بدهید