علی صدارت : پیشنهاد تحریم “انتخابات” در چند پیام کوتاه

Apr 30th, 2017 | مقالات

Sedarat-Ali-1علی صدارت – باور به اصالت قدرت و اعتیاد به قدرت، محدود به زمان شاه نمیشود و الان هم رایج است.

16 فروردین 1396 برابر با سه شنبه پنجم آوریل 2017

دوستی گرامی برایم مطلبی را از شمه‌ای چاپلوسی‌های متداول در دربار شاه و پابوسی‌های رایج را ارسال کرده بود که متن زیر را در جواب فرستادم:

با سلام و با تشکر از ارسال متن جالب در مورد تملق و چاپلوسی درباریان رژیم پهلوی.

باور به اصالت قدرت و اعتیاد به قدرت، محدود به زمان شاه نمیشود و الان هم رایج است.

اعتیاد به قدرت و علائم بالینی آن در متن ارسالی شما واضح و نمایان است و قابل کتمان نیست،  ولی پرسیدنی است که:  خوب!  آنها که رانت‌خواران دربار بودند و رفتند، و نیز اینها هم که رانت‌خواران بیت رهبری هستند و هستند و به همان سرنوشت گرفتار خواهند شد و رفتنی هستند، ولی آیا این بیماری در ما مردم معمولی هم موجود است یا نه؟ و به صور دیگری بروز میکند یا نه؟

واقعیت آن است که این رفتارشناسی، فقط به شاه و رهبر و فقیه و پیشوا و…. محدود نمیشود و ریشۀ روانشناسی آن در بطن جامعه و در بعضی از افراد معمولی هم دیده میشود.

در مورد قدرت خارجی، عریضه نوشتن به ترامپ مثال خوبی است که به آنهم محدود نمیشود و از بعد از انقلاب “اپوزیسیون” به اوباما و بوش پسر و پدر و کلینتون و ریگان…. هم عریضه نوشتهاند و تملق گفته‌اند و پابوسی کرده‌اند.

باور به اصالت قدرت، در آنچه که مربوط به قدرت داخلی میشود، به پابوسی آقایان پهلوی و خامنه‌ای محدود نمیشود در مورد قدرت داخلی، کسانی که به قول خودشان “خندق” نظام شده‌اند، با ناباوری به توانایی‌های خود و سایر ایرانیان، راه حل را مراجعه به قدرت داخلی می‌دانند و یک روز دخیل به امثال آقای رفسنجانی می‌بندند گرچه می‌دانند که کارنامۀ ایشان در واقع وضعیتی است که ایران و ایرانیان امروزه دارد. گروهی دیگر به چاه جمکران و گروهی دیگر به صندوقهای “انتخابات” عریضه می‌اندازند و الان هم باز دوباره دستگاه مغزشویی زورمداران تبلیغ شرکت در “رای‌گیری” و رای دادن به بد (=آقای روحانی) از ترس گرفتار نشدن به بدتر (=مثلا آقای رئیسی) را از سر گرفته است.

تا من و شما و ما مردم و سایر ایرانیان در خود تشابهات رفتار تملق‌آمیز درباریان را جستجو و در صورت پیدا کردن این بیماری اعتیاد به قدرت، در صدد درمان آن برنیاییم، در بر همین پاشنه می‌گردد و اگر هم آقای خامنه‌ای برود، بدتر از آن به جایش خواهد نشست و اگر هم این رژیم برود، در صورت انفعال و پذیرش از طرف ما مردم، بدتر از آن به جایش خواهد آمد.

به امید آزادی و استقلال وطن و هموطن

https://t.me/sedaratMD/70

@

 

علی صدارت – شما که می‌گویید “ما سیاسی نیستیم” در واقع سیاسی هستید ولی حقیقتا آن سیاستی را اعمال  میکنید که رژیم از شما میخواهد!

19 فروردین 1396 برابر با جمعه هشتم آوریل 2017 

بعضی از هموطنان میگویند ما سیاسی نیستیم و به این کارها کاری نداریم.

به اینها باید یادآوری کرد که شما سیاسی هستید ، خیلی هم سیاسی هستید ، ولی آن سیاستی را اعمال  میکنید که رژیم از شما میخواهد: انفعال و بی تفاوتی……

البته همین رژیم در زمان به اصطلاح “انتخابات”  مردم را جور دیگری سیاسی می‌کند، و آن اینکه با مغزشویی، منفعالان را فعال و در شرکت در به اصطلاح “رای‌گیری” بسیج می‌کند. این هم‌ئطنان به این ترتیب، نه تنها خود با دست خود به این رژیم سراسر فساد و خفقان و سرکوب، مشروعیت می‌دهند، بلکه دیگران را هم به این‌کار می‌خوانند و با این فعالیت سیاسی خود، در واقع با آقای خامنه‌ای و قوای سرکوب و ماموران امنیتی و… در شعر “حفظ نظام از اوجب واجبات است” هم‌صدا می‌گردند. 

https://t.me/sedaratMD/77

@

 

علی صدارت: جنبش تحریم فعال انتخابات. تلاش از هم اکنون برای خنثی کردن مغزشویی رژیم

20 فروردین 1396 یکشنبه = نهم آوریل

باری دیگر رژیم ولایت مطلقه، مجبور به نمایش مشروعیت نظام شده است و باز هم این مشروعیت نداشته را، با زندانی کردن مردم در زندان “انتخاب” بین بد و بدتر و از طریق کشیدن مردم به حوزه‌های “رای‌گیری” به افکار عمومی ایرانیان و جهانیان  تلقین می‌کند.

بررسی تجربیات اخیر، به سادگی به یادمان می‌آورد که مردم مایل به شرکت در “انتخابات” نیستند و می‌دانند که شرکت آنها در “رای‌گیری” یک فعالیت سیاسی است که برای بقای این نظام ضروری است. ولی همان مردمی که انفعال خویش را با خودسانسوری و شعار “ما سیاسی نیستیم” توجیه می‌کنند، با ترس و وحشتی که دستگاه مغزشویی ولایت مطلقه، بر دل‌ها می‌افکند، در ساعات آخر مهلت مقرر، به حوزه‌های “رای‌گیری” مراجعه می‌کنند تا از ترس بدتر، خود و عزیزان خود و دیگران را گرفتار بد کنند و به این ترتیب است که این نظام اصلاح‌ناپذیر، سرنوشت ایران و ایرانیان را پیوسته بدتر و بدتر و بدتر و بدتر کرده است.

دستگاه مغزشویی رژیم، امکانات نسبتا زیادی دارد و خنثی کردن پلیدی‌ها  و افشا کردن دروغ‌ها و برملا کردن ترفندهای روانشناسی رسانه‌ای رژیم، در روزها و ساعات آخر مهلت مقرر برای شرکت در “انتخابات” مشکل به نظر می‌رسد. ولی اگر ما ایرانیان با کمک هم‌دیگر، از هم اکنون بکوشیم، به راحتی می‌توانیم تمهیدات دستگاه مغزشویی رژیم را برای اینکه مردم را به حوزه‌های “رای‌گیری” بکشاند و رای‌دهندگان را هم در سرنوشت بدی که الان داریم و سرنوشت بدتری که با شرکت در “انتخابات” در آینده خواهیم داشت، شریک جرم کند، خنثی کنیم. با احترام به عقیدۀ کسانی که شرکت در “انتخابات” را لازم می‌دانند، با آنها با دوستی به بحث آزاد بنشینیم و آنها را متقاعد کنیم که ما می‌توانیم برای سرنوشت خود و عزیزان خود و دیگران،  بین خوب و خوب‌تر را انتخاب کنیم. ولی این انتخاب بین خوب و خوب‌تر، از شرکت مسئولانه و فعال در کنش نافرمانی مدنی از مشروعیت دادن به این نظام اصلاح‌ناپذیر و تحول‌ناپذیر شروع می‌گردد. فرد فرد ما ایرانیان، در داخل و در خارج از ایران، در سرنوشتی که بعد از این “انتخابات” نصیب ما می‌شود، مسئول هستیم.

https://t.me/sedaratMD/82

https://youtu.be/Ch1rRX6dhi0

@

علی صدارت : سایت حسن روحانی اظهارات امروز آقای روحانی را تکذیب کرد

21 فروردین 1396 = 10 آوریل 2017 دوشنبه

دروغ در روز روشن! سایت حسن روحانی اظهارات امروز آقای روحانی را تکذیب کرد.

در حالی حسن روحانی رئیس جمهور امروز در نشست خبری اعلام کرد که “من کی گفتم مشکلات را ۱۰۰ روزه حل می کنم” که سایت شخصی وی صحت این وعده در سال ۹۲ را تائید و حرف امروزش را تکذیب می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن روحانی رئیس جمهور امروز در نشست خبری اعلام کرد که “من حافظه‌ام کم نیست، من می‌دانم چه گفتم، من گفتم در پایان 100 روز اعلام می‌کنم چه‌کار کردم. مگر مشکلات در 100 روز حل می‌شود؟ کسی این را می‌گوید که عقل نداشته باشد. مشکلات اقتصادی 100 سال دیگر هم حل نمی‌شود. یک دروغ بزرگی در برخی روزنامه‌ها و سایت‌ها پخش می‌شود که دروغ است. من کی گفتم مشکلات را صدروزه حل می‌کنم؟ من گفتم اگر در انتخابات موفق شوم، کارهایی که در صد روز حل کردم، اعلام می‌کنم. کسی که می‌گفت مشکلات را یک‌شبه حل می‌کنم، یکی دیگر بود، نه من”.

اظهارات عجیب و غریب و تناقض گویی امروز رئیس جمهور در حالی است که حسن روحانی در اولین برنامه تبلیغاتی‌اش در رسانه ملی 7 خرداد سال 92 مقابل دوربین برنامه‌ای با اسم «با دوربین» قرار گرفت و گفت: “در برنامه من علاوه بر وجود برنامه، برای مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و سیاست خارجی برنامه یک ماهه و 100 روزه نیز وجود دارد. ما می‌توانیم در زمان کوتاه تحول اقتصادی به وجود آوریم و با ایجاد یک دوره تنفس مشکلات را حل کنیم.”

تصویر و لینک خبر فوق که در سایت حسن روحانی منتشر شده است، را در ادامه ببینید که در تیتر درشت آن آمده است: ” راه حل های 100 روزه برای حل مشکلات داخلی و خارجی دارم”

حسن روحانی رئیس جمهور همچنین در تاریخ 13 شهریور 92 در سخنرانی خود در چهاردهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: “دولت در عین حال برنامه هایی فوری تحت عنوان برنامه های 100 روزه برای حل این مشکلات در دستور کار دارد”.

تصویر و لینک این خبر که از سایت حسن روحانی استخراج شده، در لینک زیر قابل مشاهده است.

https://www.enghelabe-eslami.com/component/content/article/13-khabar/siasi/23868-2017-04-10-14-11-50.html?Itemid=0

 

https://t.me/sedaratMD/87

https://youtu.be/x4CblKbd7zM

@

 

علی صدارت :خطرات متوجه میهن ما ایران تا وقتی که یک نظام مردم‌سالار در ایران برپا و پویا نشده است

22 فروردین 1396 = 11 آوریل 2017 سه شنبه

برخی حوادث روزهای اخیر و خطرات متوجه میهن ما ایران تا وقتی که یک نظام مردم‌سالار در ایران برپا و پویا نشده است:

ترامپ: تغییر رژیم اسد در دستور کار ما نیست

اسد— بمب‌باران شیمیایی و حمله به مریضخانه مصدومان آن حادثه

ترامپ: نیروهای آمریکایی روز ۷ آوریل (۱۸ فروردین) ۵۹ موشک از نوع تاماهاوک به پایگاه هوایی شعیرات در جنوب شرقی حمص پرتاب کردند. هدف این موشک‌ها،  هواپیماها، باند فرودگاه و انبار سوخت هواپیماها در این پایگاه عنوان شده بود. ترامپ پس از این عملیات اعلام کرد که شخصا دستور حمله را صادر کرده است. به گفته او، حمله با هدف دفاع از منافع ملی آمریکا انجام شده است. به گفته ترامپ، حمله شیمیایی رژیم اسد به شهر خان شیخون از این پایگاه سوریه انجام شده بوده است. در جریان حمله شیمیایی به شهر خان شیخون در استان ادلب سوریه، دست‌کم ۸۶ نفر، از جمله ۲۷ کودک، کشته و ۵۴۶ نفر مجروح شدند.

دویچه وله: «دولت جدید آمریکا می‌خواهد پس از حمله اخیر به یک پایگاه هوایی در نزدیکی حمص، بشار اسد را از قدرت به زیر بکشد. به گفته سفیر آمریکا در سازمان ملل، صلح در سوریه “با وجود اسد” امکان‌ناپذیر است.»

ترامپ: فاش نمیگویم  که برنامه ام در مورد رژیم بشار اسد چیست. 

نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌ان: بایستی در سوریه جابه‌جایی قدرت بدون اسد صورت بگیرد. او تأکید کرده است: «ما به صلح در سوریه با وجود اسد باور نداریم».

اعتراض‌ها و تهدیدها و…. توسط رژیم ولایت مطلقه فقیه

لیبراسیون: در خطرناک ترین مرحله جنگ سرد به سر می بریم

 

کره شمالی: فعالیتهای موشکی جدید.

ترامپ: ارسال ناوگان امریکا به منطقه

 

دیکتاتورها و رژیم‌های خشونت‌گستر برای بقای خود، نیاز دارند که با هم‌جنسان خود رابطۀ خصمانه برقرار کنند ولی در عین حال به وجود هم احتیاج دارند و حیات آنها همچون قوانین ظروف مرتبطه، به یک‌دیگر مربوط است.

تا وقتی که این رژیم اصلاح‌ناپذیر و تحول‌ناپذیر بر اریکۀ قدرت تکیه زده است، مجبور است با گلاویز شدن با “دشمن”ها بهانه برای سرکوب داخلی ما مردم ایران را داشته باشد و اعتراض‌های ما و شما و سایر هم‌وطنان را به نابسامانی‌ها در سینه خفه کند.  با این گلاویز شدن‌ها و با سازش و ستیزها، حیات ملی ما در لبۀ پرتگاه است.

این رژیم نمی‌تواند در اریکۀ قدرت بماند مگر اینکه از خود ما مردم مشروعیت گرفته باشد.

https://t.me/sedaratMD/88

https://youtu.be/LLUjtRdbgus

@

علی صدارت : مشارکت هرچند در ظاهر کوچک، در ساختن سرنوشتی بهتر

23 فروردین 1396 = 12 آوریل 2017 چهارشنبه

در میدان ساختن سرنوشت ما، اگر خود ما حضور نداشته باشیم، این فضا خالی نمی‌ماند و افراد دیگری آن‌را پر خواهند کرد.

بایسته است که هر کدام از ما ایرانیان، از خود بپرسیم که برای ساختن سرنوشتی بهتر، چگونه و چقدر می‌خواهیم نقش‌آفرین باشیم، هر چقدر هم آن نقش در ظاهر بسیار کوچک به نظر بیاید.

بایسته است که هر کدام از ما ایرانیان، از خود بپرسیم که در سرنوشتی که ایران و ایرانی در این دوران سیاه گرفتار آن است، چقدر نقش داشته‌ایم و چگونه می‌توانیم از نقش خود و سایر ایرانیان در استمرار وضع کنونی، بکاهیم و برای خود و عزیزان خود و دیگران،  سرنوشتی برازندۀ انسان قرن بیست و یکم بسازیم.

https://t.me/sedaratMD/92

https://youtu.be/Onu2tLP-tmU

نظر بدهید