علی صدارت : درباره نامزد شدن آقای رئیسی برای ریاست جمهوری

Apr 20th, 2017 | مقالات

Sedarat-Ali-1

آقای ابراهیم رئیسی که از اعضای هیئت مرگ و از مسئولان فاجعه ملی کشتارهای دهۀ 1360 و اوج آن در سال 1367 است، نامزدی خود را برای مقام ریاست جمهوری، اعلام نمود.

وی گفته است که به این دلیل نظرش را برای نامزد شدن عوض کرده که گویا مشاهده نمودن دردها و رنج‌های مردم و دعوت وسیع اقشار مردم و نخبگان از او، باعث شد که نظرش را تغییر دهد و برای نامزدی مقام ریاست جمهوری، ثبت نام کند. وی در ادامه می‌پرسد که چرا ایران با داشتن این همه منابع سرشار و استعدادهای انسانی، و علی‌رغم رهنمودهای مقام معظم رهبری!!! این همه مشکلات اقتصادی دارد.

ما مردم ایران واقعا باید کلاه خود را قاضی کنیم و از خود بپرسیم که ما چه رفتاری از خود بروز داده‌ایم که کسی که به قول مرحوم منتظری، جنایت‌کار تاریخ است، به خودش اصلا اجازه این را بدهد که برای ریاست جمهور ما مردم، نامزد شود و چطور است که این آقا برای جنایت‌هایی که کرده است، محاکمه و رد صلاحیت نمی‌شود که هیچ، بلکه گویا قرار است توسط همین مجلس خبرگانی که بعضی از ایرانیان با تحریم نکردن انتخابات آن، به اعضای “منتخب” مجلس خبرگان مشروعیت و اعتبار بخشیدند که این چنین کسی را به مقام رهبری در رژیم ولایت مطلقۀ فقیه برساند.

باید به تکرار یادآور شد که دلیل اینکه اقتصاد ایران، در وضعیتی فاجعه‌آمیز قرار دارد از جمله این است که آقای خمینی در مقام ولایت فقیه و در جواب کسانی که تلاش در ساختن اقتصادی شکوفا در وطن را داشتند، گفت: “اقتصاد مال خر است” و این یکی مقام ولایت، اقتصاد تولیدمحور آقای بنی‌صدر را به نام خود مصادره کرد و نام آن‌را “اقتصاد مقاومتی” غافل از این‌که، حتی بهترین برنامه‌های اقتصادی، در یک نظام دیکتاتوری ولایت مطلقۀ پرفساد و با مقامات رانت‌خوار بی‌کفایت و بی‌درایت، در این نظام اصلاح‌ناپذیر، قابل اجرا نیست.

بد نیست به آقای رئیسی یادآور شویم که هزارها استعدادهای انسانی ایران را، امثال شما، یا زندانی و شکنجه و اعدام کردید، و یا در جامعه منزوی و بیکار نمودید و یا از ایران، فراری دادید!

تا بعضی از ما مردم ایران، با دست خود، به این نظام مشروعیت می‌دهیم، باید انتظار توهین‌ها و تحقیرهای بیشتر از این هم باشیم.

تا وقتی که ما مردم به کمک هم‌دیگر، در جنبش خودجوش فعال خودداری از دادن مشروعیت و دادن اعتبار به این رژیم، هرچه گسترده‌تر مشارکت نکنیم، بعد از بد، گرفتار بدتر، و باز گرفتار بدتر و بازهم گرفتار بدتر از آن و…… از آن خواهیم شد.

علی صدارت

نظر بدهید